سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت محور لار -بستک- بندرعباس

فرماندار ویژه لارستان گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از محور ترانزیتی جهرم- لار- بندرعباس و لار- بستک آغاز شده است و تلاش برای ایمن سازی و رفع این…

فرماندار ویژه لارستان گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از محور ترانزیتی جهرم- لار- بندرعباس و لار- بستک آغاز شده است و تلاش برای ایمن سازی و رفع این نقاط حادثه خیز از اولویت های مهم این شهرستان خواهد بود.

به گزارش میلادلارستان، داریوش دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح روکش آسفالت این محور رقمی افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: هم اینک طرح روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر از سمت لار- جهرم، ۱۰ کیلومتر لار- بندرعباس و ۱۰ کیلومتر لار به سمت بستک در حال اجراست که تا هفته دولت نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی طول کل مسیر لار- بستک در استان هرمزگان را ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۶۷ کیلومتر از این محور در حوزه شهرستان لارستان واقع شده است.

دهقان بیان کرد: بر اساس گزارش اداره کل راه و شهرسازی حدود ٢٠٤ کیلومتر از طرح احداث باند دوم محورترانزیتی لار- – بندرعباس در حوزه لارستان قرار دارد که تاکنون احداث باند دوم این مسیر به طول ٣٢ کیلومتر به اتمام رسیده است . جاده ترانزیتی شیراز- جهرم- جویم- لارستان- بندرعباس یک محور استراتژیک و راه ارتباطی مرکز کشور با بنادر و جزایر جنوبی است و تنه یک جاده بین استانی نیست.

دهقان یادآور شد: در این محور و به طور میانگین با توجه به آمارهای اعلام شده در هر ماه شاهد تصادفات و داغدار شدن بسیاری از مردم و خانواده‌ها هستیم و در ۲ سال گذشته تاکنون ۱۲۰ نفر در این جاده کشته شدند.

 وی با بیان اینکه مهم‌ترین و اولویت‌دارترین پروژه حوزه استحفاظی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان، همین محور جهرم-لار-بندرعباس است، افزود: در سال جاری چندین مکاتبه و ملاقات هایی با مسوولان و مقامات دولتی و در سطح استانی و ملی از جمله وزارت راه و شهرسازی به‌ منظور اهتمام ویژه و توجه بیشتر انان به این طرح مهم از سوی نماینده مردم، استاندار فارس ، فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام‌شده است.

محور جهرم- لار –بندرعباس کوتاه‌ ترین ، بهترین و در صورت بهره برداری و تکمیل چهارخطه شدن آن مناسب ترین مسیر برای دسترسی به بندرهای جنوبی و جزایر قشم و کیش و مسیری امن برای تردد حجم انبوه خودروهای سنگین حامل مواد سوختی به سمت مناطق جنوب خواهد بود.

به گفته مسئولان و براساس آمارهای روزانه، از بندرعباس در روز بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تریلی حامل سوخت و مواد غذایی به سمت استان فارس و مرکز کشور بارگیری می‌شود یعنی در هر ساعت حدود ۲۰ تریلی بارگیری و در این مسیر تردد می‌کنند.

تبادلات تجاری و بازرگانی میان مردم لارستان و سایر شهرهای جنوبی فارس با بندرها و مناطق جنوبی از جمله هرمزگان، عسلویه و قشم موجب شده که تردد زیادی در این محورترانزیتی صورت بگیرد و شاهد بار سنگین ترافیک در این مسیر باشیم که بدون شک ارتقای محور و ایمن سازی این جاده از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت محور لار -بستک- بندرعباس”

  1. ناشناس گفت:

    ۱۰ کیلومتر لار به سمت بستک ؟ از آخرین جایی که دوبانده شده در عید نوروز امسال ۱۰ کیلمتر زیر سازی نیست . نکنه دوباره مسخره بازی هفته دولت از اول خور تا ۱۰ کیلومتر یعنی ۵ کیلومتر آسفالت جدید!!!!!!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین