سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

علوم پزشکی لارستان در بین ۱۰ دانشگاه برتر در درمان بیماری هپاتیت سی قرار گرفت

علوم پزشکی لارستان در بین ۱۰ دانشگاه برتر در درمان بیماری هپاتیت سی قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، هپاتیت C یک بیمار منتقله از…

علوم پزشکی لارستان در بین ۱۰ دانشگاه برتر در درمان بیماری هپاتیت سی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، هپاتیت C یک بیمار منتقله از راه خون است که باعث التهاب کبد شده و به همراه هپاتیت B علت اصلی سرطان کبد در جهان و به تبع در ایران است. ویروس هپاتیت C به جز خون در سایر مایعات بدن فرد مبتلا نیز وجود دارد ولی بالاترین میزان انتقال، از طریق خون است. این بیماری می تواند از طریق خون آلوده، ارتباط جنسی محافظت نشده و مادر به فرزند منتقل می شود.

دکتر حسن فزونی معاون بهداشت دانشکده در تشریح روشهای درمان این بیماری اظهار داشت: هر بیمار به مدت سه ماه توسط داروهایی که مرکز مدیریت بیماریهای واگیر تامین می کند، درمان می شود و سپس حداقل شش ماه پس از پایان درمان، برای وی با آزمایش PCR، پایش درمان انجام می شود. معاون بهداشت دانشکده بیان داشت: در ارزیابی اخیر گروه مبارزه با بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از مراکز درمان هپاتیت در مجموعه های علوم پزشکی کشور، که بر اساس رتبه بندی درصد بیماران هپاتیت C درمان شده سنجیده می شوند، مرکز مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشکده با کسب امتیاز لازم توانست جز ۱۰ دانشگاه و دانشکده برتر در حوزه درمان این بیماری شود.

وی با اشاره به اینکه مدتی است سیر درمان این بیماری در مرکز مبارزه با بیماریهای واگیر دانشکده انجام می شود افزود: پیش از این بیماران مجبور بودند برای دریافت خدمات مورد نیاز خود در درمان بیماری هپاتیت C، به مرکز استان مراجعه کرده و علی رغم رنج سفر، متحمل هزینه های گزافی نیز شدند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین