پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

جاده شیراز-جهرم-لار-بندرعباس به بزرگراه تبدیل می شود

مدیرکل راه استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر احداث ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان در حال انجام است، از هدف‌گذاری ساخت ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه تا سال ۱۴۰۴…

خبرگزاری فارس: اجرای عملیات عمرانی احداث 800 کیلومتر بزرگراه/ تکمیل 245کیلومتر راه روستایی ‌‌تا پایان برنامه پنجممدیرکل راه استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر احداث ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان در حال انجام است، از هدف‌گذاری ساخت ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت:

حدود ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی در این استان باقی مانده که تا پایان برنامه به اتمام خواهد رسید.درباره توسعه بزرگراه‌های استان فارس اظهار داشت:‌‌ در استان فارس تقریباً حدود ۲۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی ‌برای تبدیل به بزرگراه تعریف شده است که از این ۲۵۰۰ کیلومتر، ۸۰۰ کیلومتر آن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۴ این ۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان فارس باید تکمیل ‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اظهار داشت: با احتساب ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه موجود تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۳۳۰۰ کیلومتر بزرگراه خواهیم داشت‌.

وی اظهار داشت: البته‌ تا پایان برنامه پنجم میزان بزرگراه‌های استان فارس به حدود ۱۸۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

عشایری اضافه کرد:‌ پروژه‌های بزرگراهی در طرح ۸۰۰ کیلومتری ما تکمیل بزرگراه‌هایی از قبیل‌ «شیراز – فسا – داراب – بندرعباس»، «شیراز – جهرم – لار – بندرعباس»، «شیراز – فیروزآباد – عسلویه»، «شیراز – کازرون»، «شیراز – سپیدان – یاسوج»، «شیراز – استهبان – نی‌ریز – سیرجان» و نیز محور محلی – منطقه‌ای جاده «مرودشت – دو رودزن» ‌است.

وی اظهار داشت: تا هفته دولت امسال ۱۲۰ کیلومتر از بزرگراه‌های مذکور به بهره‌برداری رسید و بقیه پروژه‌ها به تدریج تا پایان برنامه پنجم تکمیل می‌شود و تا سال ۱۴۰۴ میزان ۲۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز اجرا خواهد شد و به رقم ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان فارس خواهیم رسید؛ همچنین آزادراه‌ها به میزان ۱۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

* آسفالت همه راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار/ تکمیل ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی ‌‌تا پایان برنامه پنجم

‌عشایری با بیان اینکه در حال حاضر راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان فارس ۱۰۰ در‌صد آسفالت شده است، ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم آسفالت محورهای روستایی بالای ۲۰ خانوار هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس یادآور شد: حدود ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی در استان فارس باقی مانده است که تا پایان برنامه به اتمام خواهد رسید.

عشایری بیان کرد: در راستای انجام روکش اسفالت راه‌های روستایی، مناقصه‌ای برگزار کردیم، تا ۱۱۲ میلیارد پروژه اجرا شود که هم‌اکنون در حال ‌انجام است.

* تکمیل حلقه مفقوده رینگ کمربندی شیراز از دروازه قرآن تا تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس بیان کرد: در شهر شیراز یک کمربندی سمت شمال شرق‌ این شهر در حال ساخت است که قبل از دروازه قرآن به سمت شرق رفته و پس از عبور از جاده سعدی، جاده خرامه را قطع کرده و به تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس متصل می‌شود.

وی یادآور شد: با تکمیل این مسیر کمربندی، رینگ کمربندی‌های شیراز تکمیل می‌شود‌.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین