پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نویسندگان لارستانی؛ کتاب “گنبدنمکی” را نوشتند

میلاد لارستان: کتاب “گنبدنمکی” توسط دو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به رشته تحریر درآمد. به گزارش میلاد لارستان؛ این کتاب در ده فصل مجزا و بطور کاملاً…

میلاد لارستان: کتاب “گنبدنمکی” توسط دو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به رشته تحریر درآمد. به گزارش میلاد لارستان؛ این کتاب در ده فصل مجزا و بطور کاملاً جامع، به مطالعه گنبدهای نمکی جنوب کشور و خاصه منطقه لارستان پرداخته است.

کتاب فوق توسط دکتر محمد ابراهیم عفیفی و دکتر عبدالرسول قنبری از اساتید و اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با مقدمه ای از پروقسور پرویز کردوانی به رشته نگارش درآمده است.

در کتاب “گنبدنمکی” به مباحث مختلفی، همچون؛ تعاریف، ترکیبات و نحوه پیدایش گنبدهای نمکی، اهمیت اقتصادی گنبدهای نمکی، آثار آن بر محیط زیست، نحوه پراکندگی گنبدهای نمکی در ایران، بررسی گنبدهای نمکی در منطقه لارستان، فارس و هرمزگان، تصاویر گنبدهای نمکی و موقعیت قرارگیری و غیره پرداخته است.

این کتاب دارای ۵۳۷ صفحه می باشد که توسط انتشاراتی پیروز با تیراژ ۱ هزار جلد در مجتمع چاپ کوثر لارستان به چاپ رسیده است و علاقمندان می توانند جهت تهیه آن به کتاب فروشی های معتبر سطح لارستان مراجعه نمایند.

دکتر عبدالرسول قنبری یکی از نویسندگان این کتاب در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان، آگاهی از این مسئله که گنبدهای نمکی یکی از پتانسیل های مهمی هستند که باعث شور منابع آب و خاک می شوند، گفت: مطالعات مقدماتی روی مدارک و نقشه ها در این مورد کاملاً ضروری است.

وی افزود: شوری آب و خاک ایران، می بایست در ارتباط با مسائل زمین شناسی، آب شناسی و ژئومرفولوژی مطالعه شود، کتاب حاضر تا حدی پاسخگوی این نیاز است که گنبدهای نمکی ایران را مورد بررسی قرار داده و نتایج حاصله را با شواهد کافی بیان کنیم.

این عضور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بیان اینکه، نواحی خشکی مثل منطقه لارستان، یکی از مهمترین صحنه های فعالیت ژئومرفولوژی کاربردی است، تصریح کرد: با شناخت این پدیده طبیعی می توان به قابلیتهای اقتصادی این پدیده بی نظیر پی برد و از آن به نحوی احسن استفاده کرد.

دکتر محمد ابراهیم عفیفی دیگر نویسنده این کتاب هم با بیان اینکه، ارزش اقتصادی گنبدهای نمکی بسیار بالاست و می توان از آن در زمینه های گوناگونی بهره مند شد، خاطر نشان کرد: از گنبدهای نمکی می توان در صنایع شیمیایی، استخراج معادن، اکوتوریسم، ذخیره سازی گاز، دفن زباله های اتمی و حتی بهداشت جسم و روح انسان استفاده کرد.

 گنبدهای نمکی لارستان

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین