جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

درختکاری؛از حرف تا عمل!!+پیشنهادات

میلاد لارستان: همه ما در امر درختکاری و حفظ فضای سبز، وظیفه داریم. به گزارش میلاد لارستان؛ هرساله، مصادف با روزهای پایانی سال، موضوع درختکاری و افزایش فضای سبز، مورد…

میلاد لارستان: همه ما در امر درختکاری و حفظ فضای سبز، وظیفه داریم. به گزارش میلاد لارستان؛ هرساله، مصادف با روزهای پایانی سال، موضوع درختکاری و افزایش فضای سبز، مورد توجه قرار می گیر و نیاز است به این مهم توجه بیشتری از حرف تا عمل شود.

 شهرستان لارستان و به طور کلان تر، جنوب کشور و جنوب فارس، به لحاظ آب و هوایی مناطقی خشک و کم آب محسوب می شوند. به همین دلیل، کاشت درختان و فرار از افزایش بیابان، نیاز به یک هماهنگی و همکاری همگانی و فراتر از کار دولتی دارد.

متأسفانه، امسال چند استان جنوبی کشور در پدیده گرد و غبار گرفتار شدند و با مشکلات زیادی مواجه شدند و اگر ما هم برای دچار نشدن با این معضل، فرار رو به جلویی نداشته باشیم، مطمئناً در آینده ای که زیاد هم دور نیست، دچار آلودگی خاکی خواهیم شد.

یکی از راههای حل این معضل، کاشت درخت و افزایش فضای سبز است. برای عملی کردن این کار، دو نکته را باید مورد توجه قرار داد:

۱٫ همکاری تک تک افراد جامعه

۲٫ انجام اصولی درختکاری و کاشت درختان سازگار با محیط

همکاری تک تک افراد جامعه برای درختکاری به این معنی است که، حتی المقدور، هر فردی که در شهرها و روستاهای شهرستان لارستان سکونت دارد، خود را موظف به کشت و نگهداری درخت کند.

مثلاً؛ شهروندان می توانند با کاشت درخت در باغچه های درون منزل و یا جلوی محل سکونت در این امر حیاتی شریک باشد.

و یا اگر در روبه روی منزل ما، بلواری وجود دارد و که خشک است و یا درختی وجود دارد که به آن رسیدگی نمی شود، خود وارد عمل شویم و با صرف فقط ۱۵ دقیقه و یا کمتر وقت در روز، کار بزرگی در سرسبزی زندگی خود انجام دهیم.

ویا، خوشبختانه با گسترش و ترویج زندگی در باغ های شهری و توجه بیشتر مردم به داشتن زمینهای کوچک و بزرگ در محدوده شهر، می توان با کشت انواع درختان، علاوه بر ایجاد محیطی شاد و سالم، فضایی زیبا را ایجاد نمود.

بحث دومی که مطرح شد؛ انجام اصولی درختکاری و کاشت درختان سازگار با محیط است. چرا که برخی از شهروندان، گاهاً اقدام به غرس درخت می کنند، اما متأسفانه در مدت زمان کمی خشک شده و با کمترین رشد، از بین می رود.

برای حل این مشکل، می توان با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با ادارات جهادکشاورزی و یا منابع طبیعی، راهنمایی های لازم را گرفت و با کاشتن اصولی درختان، درختانی پایدار و سرسبز را برای خود فراهم کنید.

یکی از نکاتی که در امر درختکاری نیاز به توجه دارد؛ کاشت درختانی سازگار با محیط است که به لطف خدا، در منطقه لارستان درختان زیادی بر خلاف دیدگاه نادرست اغلب مردم رشد می کند که از آن جمله: گَز، کُنار (صدر و بمبائی یا هندی)، بید، ابریشم، شپسو، نخل، انجیر، نارنج، کویتی و غیره نام برد. این درختان، اغلب بومی منطقه لارستان هستند که متأسفانه به دلیل تبلیغات منفی، روز به روز در حال کم شدن هستند، که علاوه بر آن جایگزینی نیز برای آنها معرفی نمی شود!

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین