سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

انجمن میراث فرهنگی فارس احیاء می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از احیاء انجمن میراث فرهنگی استان و عضوگیری‌های جدید این انجمن خبرداد. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای فارس افزود: اساسنامه انجمن میراث فرهنگی…

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از احیاء انجمن میراث فرهنگی استان و عضوگیری‌های جدید این انجمن خبرداد. دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای فارس افزود: اساسنامه انجمن میراث فرهنگی

در سال ۱۳۷۷ تدوین و این انجمن در برخی از شهرستان‌ها فعال و در مناطقی از استان  نیز اندک اندک به فراموشی سپرده شد.

 امیری تصریح کرد: براساس بخشنامه معاون محترم رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور این انجمن دوباره احیاء می‌شود که در استان فارس تا پایان امسال در سطح مرکز شهرستان‌ها و در سال آینده بخش‌ها، دهستان‌ها و سایر نقاط این انجمن فعال و با عضو‌گیری دوباره تقویت می‌شود.

 وی حفاظت و صیانت از آثار تاریخی فرهنگی به عنوان دارایی‌های عمومی و اسناد شناسنامه هویتی مردم را یک وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: بدون حمایت‌های مردمی حفاظت از این آثار که درسطح استان پراکنده‌اند میسر نمی‌شود.

 به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ امیری در ادامه به بحث تکریم ارباب رجوع و اهمیت آن به ویژه درحوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیز اشاره و عنوان کرد: گردشگران و مسافران داخلی و خارجی که وارد اماکن تاریخی می‌شوند سفیران فرهنگی استان هستند که برخورد مناسب با آنها مهم‌ترین اساس کار سازمان بوده واز ارکان  توسعه این صنعت است و مراقبان و مسئولان اماکن تاریخی که مورد بازدید گردشگران است باید به این مهم توجه خاص داشته باشند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین