پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

بحران آب در شهرستان لارستان بسیار جدی است

میلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با هشدار نسبت به جدی بودن بحران آب در منطقه لارستان، گفت: عمق چاههای استحصال آب در برخی از مناطق لارستان…

میلاد لارستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با هشدار نسبت به جدی بودن بحران آب در منطقه لارستان، گفت: عمق چاههای استحصال آب در برخی از مناطق لارستان به ۴۵۰ متر رسیده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ منصور رضائی، بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی در نشست خبری با خبرنگاران با تأکید بر بحرانی بودن وضعیت آب در منطقه لارستان، اظهار داشت: ۹۳ درصد آب های موجود، در بخش کشاورزی و فقط ۷ درصد آن در بخش شرب مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بحران آب را، یک زلزله خاموش دانست و تصریح کرد: در برخی از مناطق لارستان به دلیل استفاده بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی، نشت زمین اتفاق افتاده است.
رئیس اداره منابع طبیعی لارستان از احداث پارک جنگلی در بخش اوز خبر داد و افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۲ هزار هکتار با مشارکت شهرداری شهر “اوز” احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، کل مساحت شهرستان لارستان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار می باشد، تصریح کرد: نزدیک به ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار آن ملی می باشد که از این میزان، با تلاش پرسنل اداره منابع طبیعی لارستان، نزدیک به ۱ میلیون هکتار آن سنددار دولتی است.

 رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه، با مشارکت مردم و مسئولین روستای کورده، نزدیک به ۸۰ هکتار جنگل کاری صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در طول سال ۹۳، ۳۵ طرح آبخیزداری به صورت خودجوش توسط مردم ایجاد شده است.

وی با جدی دانستن بحران آب در منطقه لارستان، اضافه کرد: در گذشته ای نچندان دور، منطقه “درز و سایبان” در بخش مرکزی لارستان که قطب تولید محصولات جالیزی بوده اند، بدلیل بروز خشکسالی و کمبود آب، عمق برخی از چاهها در منطقه لارستان به ۴۵۰ متر رسیده و متأسفانه منجر به نابودی کشاورزی شده است.

رضائی با بیان اینکه، ۴ پروژه آبخیزداری مطالعه شده جهت مقابله با خشکسالی پیش بینی شده است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون موفق به اجرای آن نشده ایم.

وی با ابراز تأسف از بی رویه آب های زیرزمینی در سطح شهرستان لارستان، گفت: میزان برداشت آبهای زیرزمینی در لارستان، دو برابر میزان تزریق آن است.

رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه در سطح لارستان بیش از ۷۰ پروژه آبی خاکی اجرا شده است، اذعان کرد: این پروژه ها شامل؛ سد خاکی، حوضچه مصنوعی، گوراب ها و پخش سیلاب ها می باشند.

وی با بیان اینکه، ایران در مرکز کمربند خشکی قرار دارد، افزود: متأسفانه لارستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن، در منطقه خشک کشور قرار دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین