جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

شهرجدید”لارستان” در فارس راه اندازی می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ایجاد شهرهای جدید در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: با توجه به سیاست های دولت و وزارت راه و شهرسازی،…

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از ایجاد شهرهای جدید در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: با توجه به سیاست های دولت و وزارت راه و

شهرسازی، نسل نو شهرهای جدید با مطالعات قوی و در مکان های مناسب ایجاد خواهند شد.

 محسن نریمان با اشاره به اسامی این شهرها، افزود: شهرهای جدید ‘پارس’ در عسلویه، ‘طیس’ در چابهار، ‘هورا’ در همدان، ‘شهرک طوسان’ در مازندران، ‘خوارزمی’ در استان تهران، ‘ایوانکی’ در سمنان، ‘پرنیان’ در قم و ‘لارستان’ در استان فارس نسل نو شهرهای جدید هستند و مطالعات لازم برای مکان یابی این شهرها دقیق تر از دوره قبل صورت می گیرد.

وی درباره هدف از راه اندازی این شهرها، توضیح داد: در نسل نو شهرهای جدید امور گردشگری و اشتغالزایی مدنظر است؛ به عنوان مثال براساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت نفت، شهر جدید پارس در عسلویه ایجاد خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: نیاز اولیه شهرهای جدید مطابق نظر وزیر راه و شهرسازی ایجاد راه های ارتباطی از جمله آزاد راه ها، بزرگراه ها و ارتباطات ریلی است که باید لحاظ شود. در همین زمینه برای شهرهای پردیس، پرند، گلبهار، بهارستان و مجلسی خط ریلی و آزادراه سهند – تبریز هم برای شهر جدید سهند در نظر گرفته شد.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از ایرنا وی درباره تقسیم بندی کشوری این شهرها، اظهار داشت: در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و اگر نتیجه مطالعات مثبت باشد در برخی از استان ها امکان تشکیل چند شهر جدید وجود دارد. به عنوان مثال در استان اصفهان سه شهر جدید داریم و یک شهر جدید دیگر هم در حال طراحی است، اگر در رابطه با ساماندهی جمعیت، هماهنگی های لازم انجام شود حاشیه نشینی ها کم رنگ و بتدریج کنار می روند؛ شهرهای جدید علاوه بر استاندارد بودن ارزانتر از شهرهای مادر هم هستند.

نریمان درباره شرایط شهردار داشتن این شهرها، تاکید کرد: براساس قانون شهرهای جدید اگر جمعیت این شهرها به ۱۰ هزار نفر برسد باید شهردار تعیین شود اما با ایجاد شهرداری کار شرکت عمران شهرهای جدید تمام نمی شود و ما همچنان در کنار این شهرها هستیم.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین