جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

رسیدن به توسعه اقتصادی با فراموشی آرمانها اشتباه است

در شرایطی كه کمتر از ۲ هفته تا پایان ضرب‌الاجل مذاكرات ایران و گروه ۱+۵ برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای باقی مانده‌است، محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه، در گفت‌و‌گویی…

رسیدن به توسعه اقتصادی با فراموشی آرمانها اشتباه استدر شرایطی كه کمتر از ۲ هفته تا پایان ضرب‌الاجل مذاكرات ایران و گروه ۱+۵ برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای باقی مانده‌است، محمد‌جواد ظریف،

وزیر امور خارجه، در گفت‌و‌گویی اختصاصی با «دنیای اقتصاد» از احتمال بالای «ادامه مذاكرات» بعد از ضرب‌الاجل تعیین شده خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از «نگاه فارس»، ظریف در این گفت‌و‌گو همچنین در پاسخ به پرسش‌ها سیاست‌خارجی آرمان‌گرا را در تضاد با سیاست‌خارجی مبتنی بر منافع ملی ندانست و تاكید كرد: سیاست خارجی همه كشورها حتی ایالات‌متحده مبتنی بر آرمانگرایی است.
بلندپایه‌ترین دیپلمات ایران با این همه تاكید كرد كه هنر كشورها باید تبدیل آرمان‌هایشان به هنجار‌های بین‌المللی باشد.

وزیر امورخارجه در بخش دیگری از سخنانش تاكید كرد كه دیپلماسی پیشبرد منافع با كمترین هزینه است.

او همچنین افزود كه سیاست خارجی باید در خدمت توسعه یک کشور باشد نه اینکه باری بر دوش آن. ظریف در ادامه تاكید كرد پیشبرد آرمان‌ها و اهداف انقلاب در تضاد با توسعه اقتصادی نیست و اگر كسی تصور می‌كند كه با فراموش کردن آرمان‌ها می‌توانیم به توسعه اقتصادی برسیم کاملا در اشتباه است.

وزیر خارجه با این حال اضافه كرد كه آرمان‌هایمان را باید به گونه‌ای پیش ببریم كه كمترین هزینه را داشته باشد؛ اما در عین حال بیشترین عامل قدرت و نفوذ را در اختیار كشور قرار دهد. ظریف تاكید كرد كه سیاست خارجی جامع، سیاستی است كه در خدمت توسعه باشد؛ اما آرمان‌ها و ارزش‌هایش را هم فراموش نكند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین