جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

دوره GIS شهرداری های جنوب فارس در لارستان برگزار شد

با گسترش روز افزون علم ودانش و مخصوصاً علوم انفورماتیک در همه رشته ها؛ امروزه GIS به عنوان یک فن و تکنیک در میان تمام متخصصانی که به نوعی با…

با گسترش روز افزون علم ودانش و مخصوصاً علوم انفورماتیک در همه رشته ها؛ امروزه GIS به عنوان یک فن و تکنیک در میان تمام متخصصانی که به نوعی با اطلاعات و داده های مکانی سر و کار دارند جایی برای خود باز کرده است.

این دانش در زمینه های مختلفی از جمله برنامه ریزی شهری و منطقه ای، زمین شناسی، شهر سازی، کشاورزی و منابع طبیعی و . . . کاربرد فراوانی داشته و قادر است امر مدیریت و برنامه ریزی را بهبود بخشد.

همچنین بکارگیری GIS علاوه بر سود آوری میتواند باعث تسریع در روند برنامه ریزی موارد بحرانی، برنامه ریزی برای آمایش سرزمین، تهیه پایگاه های داده اطلاعات جهت دسترسی سریع در کوتاه ترین زمان ممکن به اطلاعات و در نتیجه افزایش قدرت تصمیم گیری در کارها شود.

در همین راستا ، دوره مقدماتی آموزش GIS به میزبانی شهرداری لار برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار، ۴۰ نفر از کارشناسان شهرداری های جنوب استان فارس به مدت ۲ دو روز در مرکز سایت مجتمع آموزش عالی لارستان، این دوره آموزشی را پشت سر گذاشتند.

دوره های تکمیلی این دانش مهم که امروزه فراگیری آن به شدت احساس می شود، به زودی برگزار خواهد شد.

سید کامران علوی: خبرنگار روابط عمومی شهرداری لار

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین