یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

سهم لارستان از دوره 4 ساله دولت یازدهم چقدر بوده است؟!

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: در طی دوره ۴ ساله دولت یازدهم، ۸۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳۱ میلیارد تومان در لارستان به بهره برداری رسیده…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: در طی دوره ۴ ساله دولت یازدهم، ۸۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳۱ میلیارد تومان در لارستان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان؛ جلیل حسنی ظهر امروز بمناسبت هفته دولت در جمع مردم لارستان، ضمن گرامیداشت یاد و نام و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سخنانی، عملکرد ۴ ساله دولت تدبیر و امید را در شهرستان لارستان تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان لارستان طی چهار سال گذشته در حوزه برق رسانی حدود ۷۵ میلیارد تومان در جهت اجرای توسعه پُست ۲۳۰ کیلووات، احداث پست ۶۳ کیلوولت بلغان و ایستگاه برق لار ۳ و همچنین برق رسانی به شهرها و روستاها هزینه شده است، افزود: در حال حاضر ایجاد پُست برق لار ۴ بمنظور آماده سازی زیر ساخت منطقه ویژه اقتصادی لارستان که در دولت تصویب و در دستور کار است، با ظرفیت ۴۰۰  کیلو ولت احداث خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۹ میلیارد تومان بمنظور توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای تابعه تخصیص و برخی از پروژه ها افتتاح شده است، تصریح کرد: در سال ۹۶ اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان برای گازرسانی به بخش های بیرم و صحرای باغ و قسمت هایی از روستاهای  بخش مرکزی لارستان شامل روستاهای دهکویه، کورده و بریز اختصاص یافته است و امید می رود، ظرف یک یا ۲ سال آینده تمام مناطق لارستان از نعمت گاز برخوردار شوند.

معاون استاندار فارس از سرمایه گذاری ۱۲۴ میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در چهار سال اخیر در سطح لارستان خبر داد و افزود: این میزان اعتبارات بابت هزینه های عمومی، عمرانی، طرح تحول سلامت، تجهیز درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی و غیره بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ پروژه بهداشتی و درمانی همزمان با مشارکت دولت و خیرین با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان در حال اجراست، ادامه داد: راه اندازی مرکز آموزش عالی با ۳۰۰ دانشجو و با دارا بودن ۶ رشته تحصیلی و همچنین فعالیت مرکز رشد و فن آوری لارستان با ۱۹ شرکت در حوزه های مختلف می تواند رونق خوبی به اشتغال لارستان باشد.

حسنی با بیان اینکه تجهیز و تکمیل گمرک تجاری لارستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دست اقدام و در شرف بهره برداری است، گفت: این مهم در ایجاد مبادلات اقتصادی در منطقه لارستان و جنوب کشور تأثیر بسزایی دارد.

عالی ترین مقام دولت در لارستان بیان کرد: در حوزه مخابرات بیش از ۱۷۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان در لارستان به بهره برداری رسیده است  که این پروژه ها شامل ایجاد تلفن پر ظرفیت، احداث BTS و  GSM، افزایش اینترنت، ایجاد فیبر نوری، ایجاد سایت های مختص مخابرات، ۴G  و ۳G  و غیره بوده و هم اکنون نیز در سال ۹۶ اجرای پروژه های مخابراتی بیش از ۵۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن روستایی زیر ساخت ها و بسترها برای مردم محروم مهیا شده که در این راستا بالغ بر ۱ هزار و ۲۶۵ قطعه زمین به نیازمندان روستایی واگذار و حدود ۵۴ طرح هادی روستایی نیز با اعتباری قریب به ۷ میلیارد تومان اجرا شده است، تصریح کرد: بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هم تسهیلات وام بهسازی شهری و روستایی و وام مقاوم سازی از سوی دولت پرداخت شده است.

فرماندار ویژه لارستان، گفت: در لارستان ۳ شهرک و ۲ ناحیه صنعتی فعال وجود دارد که در حوزه اقتصادی، نزدیک به ۸۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان اجرا و برای ۶۷۰ نفر بصورت مستقیم در حوزه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و خدمات ایجاد شده است.

حسنی با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته، ۸۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳۱ میلیارد تومان در سطح شهرستان لارستان به بهره برداری رسیده که از این تعداد، ۱۸۵ پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان مربوط به سال جاری بوده است، افزود: به نسبت سال ۹۵، از نظر تعداد پروژه ۵/۲ برابر و از نظر اعتباری ۶ برابر رشد داشته است.

نماینده عالی دولت در لارستان یادآور شد: از این میزان اعتبار ۸۰ میلیارد تومان سهم دولت، ۲۷ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی  و ۱۲ میلیارد تومان سهم خیرین است.

وی عنوان کرد: امسال ۶ پروژه نیز  با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان کلنگ زنی و یا ساخت آنها آغاز خواهد شد و این بر اساس بررسی ها و ارزیابی هایی که از پروژه های لارستان و بانک اطلاعاتی که داشته ایم، ایجاد شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین