یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جزئیات بیشتر از طرح حقوق کارگران بیکار لارستانی

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان در خصوص دریافت حقوق کارگران بیکار لارستانی در اثر شیوع کرونا اطلاعیه ای صادر کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان در خصوص دریافت حقوق کارگران بیکار لارستانی در اثر شیوع کرونا اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی لارستان در این اطلاعیه آمده است: برای حمایت از کارفرمایان و کارگران بیکار شده به دلیل شروع کرونا همزمان با سایر اقدامات دولت تدبیر و امید (بسته حمایت نقدی و اعتباری) موضوع دریافت حقوق ۳ه ماهه برای کارگران بیکار شده نیز همزمان با وزارتخانه در شهرستان لارستان نیز در دست اقدام می باشد.

لذا تمامی کارگران بیکار شده لازم است در سامانه زیر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری (به مدت سه ماه از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت ۹۹) ثبت نام کنند تا فارغ از تشریفات قانونی، حداقل حقوق ماهیانه قانون کار در زمان مذکور را دریافت نمایند.

گفتنی است در مدت مذکور کارفرمایان نیز از پرداخت حقوق کارگران و حق بیمه آنها معافند. امید است با اطلاع رسانی مناسب هیچ کارگر بیکار شده در شهرستان لارستان از این طرح بی نصیب نماند.

کارگران عزیر مشخصات خود را در سامانه دریافت مقرری بیمه بیکاری نیز در اینجا میتوانند وارد کنند.

در این زمینه برای برخی از شهروندان و کارگران سوالاتی به وجود آمده بود که خبرنگار میلاد لارستان موضوع را از قاسمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان پیگیر شده است.

بیمه شدگان محترم می توانند با بررسی ریز فیش پرداخت حق بیمه ماهیانه خود و اطلاع از پرداخت «حق بیمه بیکاری» از بهره مندی خود از مزایای قانون بیمه بیکاری آگاه شوند.

بطورکلی و در حالت عادی، کارفرمایان و نیز شاغلان در صنف مشاغل ساختمانی، رانندگان، فرشبافان و… چنانچه کارفرمای دائم و ثابتی ندارند و کارگر محسوب نمیشوند مشمول بیمه بیکاری نیستند.

رایزنی جهت حمایت از کارگران ساختمانی و رانندگان و… در حال انجام است و چنانچه نتیجه ای گرفته شود اعلام می کنیم.

اگر کارگر باشند یعنی رابطه کارگری و کارفرمایی بین کارگر با فرد دیگری برقرار باشد ( موضوع ماده ۲ و ۳ قانون کار ) و بیمه اجباری موضوع ماده ۱۴۸ قانون کار برای آنها رد شده باشد که در فیش بیمه آنها ۳ درصد بیمه بیکاری به تامین اجتماعی پرداخت شده باشد مشمول طرح می شوند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این اقدام را برای کارگرانی راه اندازی کرده است. این سامانه مخصوص کارگرانی است که از طریق کارگاه ها بیمه شده اند که کد کارگاهی تامین اجتماعی دارند و وزارت خانه این اقدام را با هدف حمایت از کارگاه‌های تعطیل انجام داده است.

البته این طرح کامل نیست مثلاً کارگران صنف ساختمانی با وجودی که بیکار شدن مشمول بیمه بیکاری نمیشوند که نیاز به اصلاح دارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین