جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

توليد نهال گياهان دارويي، اقدامي در راستاي جهش توليد در لارستان

انجمن سبز انديشان خور لارستان براي اولين بار اقدام به توليد بيش از ۳ هزار نهال گياه دارويي مورينگا نمود. عاليه سادات رفعت حقيقي، کارشناس ارشد گياهان دارويي، از توليد…

انجمن سبز انديشان خور لارستان براي اولين بار اقدام به توليد بيش از ۳ هزار نهال گياه دارويي مورينگا نمود.

عاليه سادات رفعت حقيقي، کارشناس ارشد گياهان دارويي، از توليد بيش از سه هزار نهال مورينگا براي اولين بار در لارستان خبر داد.رفعت حقيقي با بيان اينکه، خريد و تهيه نشا و نهال گياهان دارويي از ساير شهرستان ها امري هزينه بر جهت  بهره برداران بوده و يکي از موانع توسعه گياهان دارويي محسوب مي شد، گفت: توليد نهال گياهان دارويي در هر منطقه علاوه بر سازگاري آن گياه با اقليم در زمان توليد، کاهش تلفات انتقال را نيز به دنبال دارد.

وي اظهار کرد: گياه دارويي مورينگا، با توجه به سازگار بودن با مناطق خشک و نيمه خشک و تحمل طيف گسترده اي از شرايط خاک، علاوه بر استفاده دارويي از ريشه، برگ، شاخه، گل و بذر، مي تواند در امر بيابان زدايي و ايجاد فضاي سبز نيز مورد استفاده قرار گيرد.

کارشناس گياهان دارويي، افزود: مورينگا درخت بومي شمال هندوستان است که در ايران به‌ نام گز روغني شناخته مي‌شود، اين گياه که به معجزه گر معروف است ، براي درمان بيماري هايي همچون فشار خون، بالابودن چربي هاي مضر، کاهش وزن و تنظيم قند خون تحت نظارت پزشک کاربرد دارد و داراي ويتامين و مواد معدني مورد نياز بدن است. به گفته اين کارشناس، در اين نهالستان، نشا و نهال گياهان دارويي از جمله مورينگا، انار شيطان، آويشن باغي، کنار، حنا و سپستان در حال توليد مي باشد که بيشترين تعداد نهال ها به مورينگا اختصاص دارد.

رفعت حقيقي، عنوان کرد: نهال برخي گونه هاي دارويي کشت شده تا اواسط  پاييز آماده انتقال به زمين هاي اصلي بوده و متقاضيان و علاقه مندان به توسعه گياهان دارويي مي توانند از طريق انجمن سبز انديشان خور اقدام به تهيه آن نمايند.

انجمن سبز انديشان خور يکي از انجمن هاي مردم نهاد فعال لارستان بوده که پيش از اين با تهيه نهال درختچه هاي متنوع و سازگار با اقليم، اقدام به توسعه فضاي سبز در عرصه منابع طبيعي نموده و هم اکنون با همت مضاعف، کاشت و توليد نهال و نشا گياهان دارويي را با نظارت کامل کارشناس علوم باغباني و گياهان دارويي در رأس برنامه هاي خود قرار داده است.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین