جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سده خنج و براک در وضعیت فوق قرمز کرونا/هرم،بنارویه، لطیفی و هرمود در وضعیت قرمز

نقشه رنگ بندی مراکز خدمات جامع سلامت بر اساس میزان ابتلا و بستری کووید ۱۹ تاریخ ۱۵لغایت ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در لارستان، خنج و اوز اعلام شد. به گزارش میلاد…

نقشه رنگ بندی مراکز خدمات جامع سلامت بر اساس میزان ابتلا و بستری کووید ۱۹ تاریخ ۱۵لغایت ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در لارستان، خنج و اوز اعلام شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده با اشاره به رنگ بندی جدید مراکز اظهارداشت: علیرغم تاکید بر شکننده بودن وضعیت بیماری خصوصا در مناطقی که در دو هفته قبل کمی بهبود شرایط داشتند ، متاسفانه بدلیل عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل ها تعدادی از مناطق در شهرستان لارستان و خنج مجدداً شرایط بسیار پرخطر را تجربه کردند.

وی تصریح کرد: مرکز براک در شهرستان لارستان و مرکز سده در شهرستان خنج برای چندمین بار شرایط فوق قرمز را تجربه می کنند و مراکز بلغان ، هرم ، بنارویه ، لطیفی و هرمود مهرخویی شرایط قرمز را در رنگبندی هفته جدید تجربه خواهند کرد.

هاشمی با اشاره به این نکته که مراکز بلغان و هرم برای دومین هفته متوالی شرایط قرمز را سپری می کنند، افزود: این موضوع نشان دهنده ثبات بیماری در این مناطق و عدم توجه به دستورالعمل ها جهت قطع زنجیره انتقال است که می تواند عواقب وخیمی در هفته های آتی از جهت موارد بستری و مرگ را در پی داشته باشد.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت تاکید کرد: از نظر وضعیت ابتلا علی رغم اینکه در شهرستان اوز کمی بهبود شرایط را در هفته گذشته شاهد بوده ایم اما دو شهرستان لارستان و خنج نسبت به هفته قبل شرایط بدتری را سپری کردند.

وی گفت: با توجه به بروز جهش های مختلف ویروس در جهان و کشف موارد قطعی جهش های هندی و آفریقایی در استانهای همجوار همچنین رفتارهای متفاوت ویروسهای جهش یافته که احتمال عفونت مجدد و کاهش اثر آنتی بادی و واکسن در این جهش ها مشاهده شده است ، مجددا تاکید می گردد که وضعیت به شدت شکننده بوده و با کمی سهل انگاری قطعا دچار پیک های بعدی خواهیم شد .

هاشمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هفته جدید و بر اساس سند ملی واکسیناسیون همزمان با واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال، گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال نیز علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند و در ادامه نیز برنامه ریزی جهت واکسیناسیون گروههای سنی ۷۰ تا ۷۴ سال، در دست اقدام بوده و طی دوهفته آینده به مرحله اجرا در می آیند.

وی در انتها تاکید کرد: کماکان از همشهریان عزیز تقاضا می شود تا رسیدن به پوشش حداکثری واکسن در مجموعه که تا پایان سال جاری محقق خواهد شد شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نموده و از حضور در اجتماعات و دور همی ها پرهیز نمایند .

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین