چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

تشریح هزینه کِرد علوم پزشکی لارستان برای شبکه بهداشت و درمان خنج

رییس مجموعه علوم پزشکی لارستان به شورای شهر لار در خصوص هزینه کرد علوم پزشکی لارستان برای شبکه بهداشت و درمان خنج گزارش داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

رییس مجموعه علوم پزشکی لارستان به شورای شهر لار در خصوص هزینه کرد علوم پزشکی لارستان برای شبکه بهداشت و درمان خنج گزارش داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، در جلسه هفته گذشته شورای شهر لار که با حضور رییس مجموعه برگزار شد، دکتر محسن سلمان‌پور رییس دانشگاه، گزارشی از اعتبارات تخصیصی به شبکه بهداشت و درمان خنج را ارایه کرد.

رییس مجموعه در این خصوص اظهارداشت: در ابتدای الحاق به دانشکده علوم پزشکی لارستان از درآمد بالایی برخوردار نبود اما رفته رفته با ایجاد زیرساخت و انجام اقداماتی اساسی از قبیل تزریق نیروی انسانی کارآمد و تخصیص متخصصان بیشتر، شاهد رشد خوبی در بخش درآمدی آن بودیم.

وی افزود: درآمد بیمارستان و شبکه شهرستان خنج از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ با توجه به ثمردهی زیرساخت‌ها و همچنین رسیدگی‌های ضربتی به آن شبکه و بیمارستان رشد ۲۷۰ درصد رشد داشته که قریب به نیمی از آن در دو سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در کنار همه این‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷۲ میلیارد ریال کمک ستادی دانشکده علوم پزشکی لارستان به این شبکه و بیمارستان بوده که در نوع خود کم نظیر است.

رییس مجموعه علوم پزشکی لارستان افزود: بر اساس اسناد مالی سامانه‌های دولتی، میانگین ۵ساله اخیر سهم درآمد شبکه و بیمارستان خنج از کل پرداختی های دانشکده علوم پزشکی لارستان، تنها ۴۰.۱ درصد بوده است و بقیه هزینه ها از محل اعتبارات سایر منابع دانشکده علوم پزشکی لارستان برای آنها جبران شده است.

وی گفت: در این بازه با تلاش مستمر دانشکده برای بالا بردن سهم خنج از اعتبارات ملی خزانه ای، این اعتبارات از ۲۰.۵ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۴۱.۳ درصد در سال ۱۴۰۱ رسانیده شد.

دکتر سلمان پور افزود: در سه سال اخیر، میزان پرداختی های دانشکده علوم پزشکی لارستان به خنج، رشد میانگین سالانه ۴۵.۵ درصدی داشته است بطوریکه در سال ۱۴۰۱، بیش از ۹۳۴ میلیارد ریال به آن پرداخت شده است.

همه شاخص های مالی و توسعه ای و چشم انداز سلامت برای شهرستان خنج واضح و روشن بوده و حمایت های دانشکده علوم پزشکی لارستان در این سال ها به خصوص در سال اخیر بر آگاهان از مسایل مالی آن شهرستان پوشیده نیست.

این موضوع البته نه تنها برای خنج که برای سایر مناطق تحت پوشش نیز صادق بوده و اقدامات مقتضی بصورت هدفمند در بین شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش صورت گرفته است.

همه این ها در شرایطی انجام شده که دانشکده با توجه به اوضاع حاکم بر اقتصاد کشور و بودجه های قطره چکانی، در تنگنا قرار داشته است.

گفتنی است برخی تحولات در زیرساخت های خارج از دید رخ داده که اصطلاحا میتوان آن را در راستای توسعه پایدار دسته بندی کرد. این دسته از تحولات چیزی نیست که در قاب دوربین گنجانده شود اما از قضا دقیقا این موارد همان هایی هستند که می توانند سرنوشت یک ارگان یا سازمان را متحول کنند.

شایان ذکراست پیش تر در کلیپی تحولات حوزه سلامت شهرستان خنج را از نگاه دوربین روابط عمومی مجموعه و از زبان ساکنان و اهالی شریف شهرستان خنج مشاهده کردیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تشریح هزینه کِرد علوم پزشکی لارستان برای شبکه بهداشت و درمان خنج”

  1. کادر پرستاری. دانشکده. لارستان گفت:

    همه اینها اگر هم. درست. باشد حق. مردم خنج. است. وهیچ. منتی هم. برای. آن وجود. ندارد باید کلیه امکانات دانشکده علوم پزشکی برای همه مناطق. تحت پوشش به صورت. یکسان و برابر مساوات. وعدالت. تقسیم. شود چون آیا. اعتبارات. وامکانات ملی ومربوط. به آحاد. مردم. وجامعه است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین