پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تسهیلات ۳۰ میلیارد ریالی به هنرمندان صنایع‌دستی فارس

همت محمدی زی سخنانی اظهار کرد: پیش ‌از این تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه بین سازمان میراث فرهنگی کشور و صندوق مهر امام رضا (ع) منعقد شد که بر اساس آن تفاهم‌نامه،…

نمایشگاه صنایع دستی اصفهان 8همت محمدی زی سخنانی اظهار کرد: پیش ‌از این تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه بین سازمان میراث فرهنگی کشور و صندوق مهر امام رضا (ع) منعقد شد که بر اساس آن تفاهم‌نامه، صندوق در بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری، صنایع‌دستی و

حتی میراث فرهنگی آمادگی همکاری و مساعدت‌های مالی را در قالب ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس مفاد اجرایی این تفاهم‌نامه و جلسات کارشناسی برگزار شده در این استان بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد تحول و اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی اختصاص‌یافته است.

 محمدی افزود: صنایع‌دستی یکی از حوزه‌هایی است که امکان بیشترین فعالیت، ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری را داشته و ایجاد شغل در آن به تسهیلات و سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارد و این حوزه فرصت خوبی برای استفاده از این تسهیلات دارد.

 وی با بیان اینکه جامعه صنعتگری این استان با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر و ۸۵ رشته فعال صنایع‌دستی از لحاظ مالی و نقدینگی شرایط نامناسبی دارد، ورود صندوق امام رضا (ع) به این بخش با توجه به اهداف این معاونت برای رونق اقتصاد صنایع‌دستی، توسعه و ترویج رشته‌ها و از سویی نیز اهداف صندوق برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این استان را شروع بسیار خوبی برای رونق این بخش اقتصادی دانست.

 معاون صنایع‌دستی استان فارس افزود: در سال‌های گذشته به دلیل رکود اقتصادی در بخش‌های مختلف، اقتصاد صنایع‌دستی نیز دچار مشکلات عدیده‌ای شد و تولید در این حوزه نتوانسته همگام با کشورهای رقیب ما در دنیا سهمی از بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد.

 وی با بیان اینکه نگاه جدید حاکم بر صندوق مهر امام رضا (ع) و انعقاد تفاهم‌نامه در سطح ملی و جلسات و اقدامات استانی برای اجرایی کردن این تفاهم‌نامه، آینده روشنی را برای حوزه صنایع‌دستی فارس رقم‌زده و ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان این دو نهاد اجرایی، شاهد تحولی اساسی در اقتصاد صنایع‌دستی باشیم.

 محمدی  بیان کرد: صنعتگران، هنرمندان و تولیدکنندگان حوزه صنایع‌دستی در سراسر این استان که توان ایجاد اشتغال و افزایش تولید، بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی را دارند می‌توانند در صورت داشتن شرایط و ضوابط دریافت این تسهیلات به معاونت صنایع‌دستی فارس مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین