جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

گزارش/مرکز خیریه معلولین فجر لارستان+تصاویر

میلاد لارستان: مسئول مرکز خیریه شبانه روزی توانبخشی معلولین فجر لارستان، گفت: ۵۲ مددجو دختر با معلولیت جسمی و ذهنی بالای ۱۴ سال در مرکز معلولین فجر لارستان نگهداری می…

میلاد لارستان: مسئول مرکز خیریه شبانه روزی توانبخشی معلولین فجر لارستان، گفت: ۵۲ مددجو دختر با معلولیت جسمی و ذهنی بالای ۱۴ سال در مرکز معلولین فجر لارستان نگهداری می شوند. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ جایی در میانه شهر، پس از عبور از چهارراهی شلوغ (شهید باقرپوریان)،

به تابلوئی برخورد می کنی(مرکز خیریه شبانه روزی توانبخشی معلولین فجر لارستان) که تو را به سمتی رهنمون می کند که ما شاید در طول روز بارها با بی اعتنایی از کنار آن عبور می کنیم. جایی دورتر از همه شلوغی ها، به فضایی ساکت و آرام می رسی، اینجا هیچ خبری از زرق و برق نیست، هیچ خبری از زندگی های اتو کشیده و چارچوب دار نیست، اینجا زندگی به شیوه ای دیگر در جریان است.

 

اینجا آدم هایش نقاب یه چهره ندارند و خودشان هستند، بی پیرایه در چشم هایت چشم می دوزند و توقعی بر زبان نمی آورند، فقط نگاهت می کنند و تنها تفاوت در زاویه دید است.

آدم های اینجا همانهایی که ظاهری ژولیده دارند و میان خودمان با آنها مرز کشیده ایم. وقتی با معلولین جسمی و ذهنی مرکز توانبخشی لارستان حرف می زنی، در می یابی که هنوز هم هستند انسانهایی که سهم اندکی از زندگی می خواهند و سهیم کردنشان تنها در یک لبخند، برایشان رضایت آور است.

دوست دارند شنیده و دیده شوند. جوانانی که سالمند به نظر می رسند و سالمندانی که کودک وار عروسک بغل کرده و تنهایی شان را با آن پر می کنند.

محمد قنادی، مسئول مرکز خیریه شبانه روزی توانبخشی معلولین فجر لارستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: ظرفیت مرکز توانبخشی لارستان، ۶۰ نفر است، اما به طور میانگین بیش از ۵۰ نفر در این مرکز نگهداری می شوند که هزینه نگهداری آنها بدون احتساب موارد جانبی در طول یک ماه بسیار بالاست.

 

قنادی با بیان اینکه مرکز نگهداری معلولین از سال ۱۳۷۲ در لارستان راه اندازی شده و از سال ۱۳۷۸ مرکز کنونی توسط تعدادی از افراد خیر و با محوریت آقای عیسی صالح گل این بنا احداث گردید و به مرکز تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه، تعداد زیادی افراد خیر به صورت مستمر به بیماران ما کمک رسانی می کنند و گروهی نیز ناپیوسته با این مرکز همکاری دارند، عنوان کرد: از مردم و مسئولین تقاضا می کنیم تا با مراجعه به این مرکز، علاوه بر شاد کردن معلولین، با خدماتی که در این محل ارائه می گردد آشنا شوند.

مسئول مرکز توانبخشی معلولین لارستان با ابراز اینکه، اگر چه خدمات ارائه شده به بیماران در سالهای اخیر افزایش یافته اما باز هم کافی نیست، افزود: این آمادگی را داریم تا مشاوره های علمی لازم را به خیرین ارائه دهیم تا براساس نیازسنجی به این بیماران خدمت رسانی شود و کیفیت خدمات بهبود یابد.

 

مرجان غلامی، مدیر داخلی مرکز معلولین فجر لارستان نیز، با اشاره به اینکه در حال حاضر این مرکز، ۵۲ مددجو دختر با معلولیت جسمی و ذهنی بالای ۱۴ سال نگهداری می شوند، تصریح کرد: مددجوهای ما به سه دسته آموزش پذیر، تربیت پذیر و ایزوله تقسیم می شوند.

وی با بیان اینکه برای افراد معلول آموزش پذیر، کلاسهایی با موضوعات؛ اطلاعات عمومی، شناخت مشاغل، شناخت اماکن، خواندن و نوشتن در سطح ابتدائی، درک مفاهیم ریاضی، آموزش مهارتهای زندگی و غیره به آنان آموزش داده می شود.

 

مدیر داخلی مرکز معلولین فجر لارستان گفت: کلاسهای حرفه آموزی معلولین آموزش پذیر، شامل؛ گل سازی، خیاطی، کوبلن، عروسک با خز، گل چینی و غیره آموزش داده می شود و افراد خیری که برای بازدید به مرکز مراجعه می کنند، با خریداری کالاهای دستی تولیدشده، به این مرکز کمک می کنند که هزینه آن صرف خود مددجوها می شود.

وی با بیان اینکه دو سوم بچه های مرکز معلولان لارستان، در گروه تربیت پذیر هستند، عنوان کرد: که آموزش های خودیاری به این گروه داده می شود تا بتوانند امور شخصی خود را انجام دهند.

 

غلامی با اشاره به اینکه، خدمات درمانی اولیه این مرکز توسط بهیار و پرستار انجام می شود، افزود: علاوه بر پزشک خانواده، پزشکان عمومی، تخصصی، آزمایشگاهها و داروخانه های سطح شهر با مرکز همکاری دارند.

وی با ابراز اینکه، در طول ماه چندبار تعدادی از معلولین تربیت پذیر به اردوهای درون شهری برده می شوند، اضافه کرد: چند بار نیز، با کمک افراد نیکوکار اردوهای بین شهری انجام شده است.

مدیر داخلی مرکز معلولین فجر لارستان با اشاره به بالا بودن هزینه ها و تقاضا از خیرین برای همیاری، اظهار داشت: یک سوم هزینه های مرکز از طرف سازمان بهزیستی تأمین می شود و دو سوم باقی مانده هزینه ها می بایست از طرف خیرین تأمین گردد.

 

آقای قنبری، یکی از بازدیدکنندگان این مرکز، با بیان احساسش درخصوص افراد نگهداری شونده در مرکز توانبخشی لارستان، گفت: انسان در موقع رجوع به این مکانها، خدایش را هزاران بار به خاطر نعمت بزرگ سلامتی خود و اطرافیانش شکرگذاری می کند و به تبع آن، باعث می شود از این به با انجام کارهای خوب، ذره ای از لطف خدا را در حق خود جبران کند.

گفتنی است؛ خیرین می توانند کمک های غیر نقدی خود را به آدرس؛ فارس، لارستان، شهرقدیم، چهارراه شهید باقرپوریان، کوچه فجر تحویل دهند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های: ۵۲۳۳۲۰۲۰ و ۵۲۳۴۶۳۲۳ با پیش شماره ۰۷۱ تماس بگیرند و برای واریز نقدی از طریق واریز به یکی از حساب های: جام ملت به شماره حساب: ۲۰۴۳۷۰۷۵۶ ، سیبا ملی به شماره حساب: ۴۱۵۰۱۳۸۷۲۴۰۰۰ بنام مرکز خیریه شبانه روزی توانبخشی معلولین فجر لارستان واریز نمایند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین