پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سخنان استاندار در موردتوریسم درمانی و توانمندی لارستان

استاندار فارس طی سخنانی اظهار داشت: توریسم درمانی یکی از مزیت های برتر فارس محسوب می شود و باید برای توسعه آن برنامه ریزی همه جانبه ای صورت گیرد.  نماينده…

استاندار فارس طی سخنانی اظهار داشت: توریسم درمانی یکی از مزیت های برتر فارس محسوب می شود و باید برای توسعه آن برنامه ریزی همه جانبه ای صورت گیرد.  نماينده عالي دولت در استان فارس خاطر نشان

كرد: توسعه پروازهاي مستقيم خارجي به شيراز نقش ويژه اي در زمينه جلب گردشگران سلامت از كشورهاي خارجي دارد و در اين راستا زمينه سازي براي حضور گسترده تر ايرلاين هاي معتبر در شيراز در دستور كار مديريت ارشد استان قرار دارد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از استانداری فارس, وي افزود: برخورد مناسب با بيماران و تبليغات گسترده و مناسب در خارج از كشور، نقش مهمي در جلب توجه گردشگران سلامت در ديگر كشورها براي سفر به شيراز دارد.

میلادلارستان: طی چند مطلب مختلف( ۱و۲ ۳) در وبسایت و نشریه میلادلارستان ضرورت توریسم درمانی در منطقه لارستان بزرگ به وضوح اشاره شده است. حتی تا جایی که توسعه گردشگری سلامت از راه های توسعه و رشد لارستان نام برده شده است.

جهت تحقق این مهم، باید با برنامه و با همکاری ارگانهای مختلف وارد عمل شد. در این میان دانشکده علوم پزشکی نقش کلیدی دارد. چرا که از یک طرف، مسئولین آن در صدد افزایش خدمات کیفی و کمی خود برآیند و با یک برنامه ریزی منسجم، بتوانند موارد پیش بینی شده را محقق کنند و نیازها را رفع نمایند.  مثلاً: در زمینه های مختلف پزشکی و جذب متخصصین (بخصوص در زمینه کاشت مو، پیوند اعضا، اُرتودنسی، عملهای زیبایی و… که امروزه علاقمندان زیادی پیدا کرده است)و ایجاد مراکز درمانی بزرگ و مجهز لازمه های کار را فراهم آورد.

مدیریت بهداشت و درمان لارستان-خنج و گراش و دانشکده های علوم پزشکی لارستان-خنج- گراش و تمامی شهرهای اطراف، شهرداری لار، شورای اسلامی، فرمانداری، میراث فرهنگی و غیره، به عنوان ارگانهای اجرایی شهرستان، درصدد گردآوری امکانات و خدمات رفاهی از قبیل: زیباسازی شهری، رایزنی با مسئولین بالاتر در جهت جذب اعتبارات، ایجاد اماکن تفریحی و سرگرمی، بازسازی آثار باستانی، تقویت صنایع دستی و… باشند.

فرودگاه بین المللی لارستان نیز، با توجه به پتانسیل ها و ظرفیتهای بالقوه و بالفعلی که اکنون دارد و در آینده نیز گسترش خواهد یافت، می توانند حمایت کننده خوبی در این زمینه داشته باشد. بین المللی بودن این فرودگاه، یک مزیت استثنایی برای لارستان است، چرا که این مهم می تواند نقش طلایی و محوری را ایفا کند و بدینوسیله راه رسیدن به اهداف را تسهیل نماید.
در این میان، از نقش ویژه خیرین نیز نباید غافل ماند. چونکه با هدایت درست و اندیشمندانه سرمایه های با برکت این عزیزان، در جهت رفع کاستی ها و کمبودها و همچنین تأمین نداشته ها، گام های تأثیرگذاری برداشت.

اگر بتوان این کار جمعی را پیگیری و اجرایی نمود می توان؛ توریست، جمعیت و سرمایه های فراوانی به لارستان بزرگ جذب کرد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین