سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان

بیش از یکصد تعاونی فعال در لارستان وجود دارد

میلاد لارستان: به مناسبت هفته تعاون، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان به اتفاق شماری از کارمندان این اداره و تعاونگران شهرستان با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار کردند.

به مناسبت هفته تعاون، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان به اتفاق شماری از کارمندان این اداره و تعاونگران شهرستان با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار کردند.

به گزارش میلاد لارستان؛ در این دیدار که در نخستین روزهای حضور فرماندار جدید در لارستان روی داد، آقای قاسمی معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه تعاون در شهرستان پرداخت و در این خصوص گفت: از میان ۳۰۰ شرکت تعاونی که تاکنون در لارستان به ثبت رسیده، یکصد تعاونی فعال هستند که عمدتاً در زمینههای مسکن، مصرف و اعتبار فعالیت دارند.

قاسمی ترویج تعاون در شرایط فعلی را گام مؤثری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و از عموم مردم شهرستان دعوت کرد به اعتبار آیهی شریفهی «تعاونوا علی البر و التقوی» به خانواده ی گرانسنگ تعاون پیوسته به قدر وسع، یاری گر این رکن سوم اقتصاد کشور باشند.

در ادامه جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ضمن تبریک به مناسبت هفته تعاون گفت: در شرایطی که ناکارآمدی سیستمهای اقتصادی متمرکز و سوسیالیستی در اتحاد جماهیر شوروی عیان گردید و از سوی دیگر سیستمهای اقتصادی لیبرال و سرمایهداری با ضعفهای اساسی همچون فاصلهی شدید طبقاتی و تبعیض و ناعدالتی اجتماعی روبرو هستند، راه میانه و سوم که از طریق به مشارکت طلبیدن تودههای مختلف مردم، ضعفها و مشکلات دو سیستم قبلی را میپوشاند سیستم اقتصاد تعاونی است.

آقای حسنی تأکید کرد: تعاون به طور عمیقی ریشه در آموزههای اسلامی دارد و به تبع آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز از جایگاه ویژهای برخوردار است بنابراین شخص فرماندار و جایگاه حقوقی فرمانداری و مجموعه دستگاههای دولتی ذیربط، برای تقویت این بخش اعلام آمادگی مینمایند.

همچنین در این نشست آقای علیپور معاون امور عمرانی و برنامهریزی فرمانداری ویژه لارستان در سخنانی اظهار داشت: در موقعیتهایی که بخش خصوصی با بنبست مواجه میشود تعاون با بهرهگیری از نیرو و سرمایههای مردمی حلال مسائل خواهد بود.

وی با اشاره به عملکرد خوب تعاونیها در شهرستان، یکی از نقاط درخشان کارنامه بخش تعاون را طرح «مسکن مهر» دانست و گفت: ساخت ۲۸۰۰ واحد مسکونی -عمدتاً برای اقشار کم درآمد جامعه- از محسنات مهم تعاونیها در منطقهی لارستان بوده است.

وی همچنین در پاسخ به درخواست تعاونیهای مسکن و مسکن مهر، برای از سرگیری جلسات شورای تأمین مسکن شهرستان اظهار امیدواری کرد.

خبرنگار: روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین