پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

لارستان پیشرو در گیاهان دارویی خودرو

 گیاهان دارویی‌ در طول تاریخ، نجات‌بخش انسان از بسیاری بیماری‌ها بوده است و امروزه نیز استفاده از آنها جایگاه بسیار مهمی در طب و درمان دارد. زمانی معاون مدیریت باغبانی…

 گیاهان دارویی‌ در طول تاریخ، نجات‌بخش انسان از بسیاری بیماری‌ها بوده است و امروزه نیز استفاده از آنها جایگاه بسیار مهمی در طب و درمان دارد. زمانی معاون مدیریت باغبانی فارس با بیان اینکه پارسال میزان سطح زیر کشت

(آبی) گیاهان دارویی در فارس ۷۶۵ هکتار و تولید آن ۵ هزار و ۳۶۵ تن بوده است افزود: پیش بینی می شود امسال با ۸۳۵ هکتار سطح زیرکشت، ۶ هزار تن گیاهان دارویی برداشت شود. وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ گونه گیاه دارویی در فارس وجود دارد که از جمله آنها می توان به آویشن، شیرین بیان، مریم گلی، آنغوزه، مورد و به لیمو اشاره کرد.

این مقام مسوول می گوید: بیشترین سطح زیرکشت و تولید گیاهان دارویی در شهرستانهای آباده، نورآباد، سپیدان و اقلید صورت می گیرد.

معاون مدیریت باغبانی فارس افزود: تهران، مشهد و اصفهان از جمله استانهایی هستند که گیاهان دارویی فارس به آنها ارسال می شود. کشورهای حوزه خلیج فارس، انگلستان، آلمان، ژاپن، ترکیه، چین و فرانسه از کشورهای هدف صادرات گیاهان دارویی فارس هستند.

وی با بیان اینکه در استان فارس بیش از ۱۵ کارخانه اسانس و فرآوری و ۵ کارخانه در زمینه بسته بندی گیاهان دارویی فعالیت می کنند. افزود: این کارخانه ها تلاش خود را برای بسته بندی مناسب و مطلوب شروع کرده اند.

امیرآبادی معاون اداره بهره برداری سازمان منابع طبیعی فارس با بیان اینکه استان فارس مقام سوم تولید و صادرات گیاهان دارویی(خودرو ) کشور را دارد افزود: استانهای خراسان و اصفهان نیز رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: تقریبا ۲۰ هزار هکتار گیاهان دارویی خودرو (دیم)در فارس وجود دارد. معاون اداره بهره برداری سازمان منابع طبیعی فارس در ادامه بیان کرد: لار، لامرد، خنج، جهرم و کازرون از عمده شهرستانهایی هستند که بیشترین میزان سطح زیرکشت و تولید گیاهان دارویی(خودرو و دیم) را در فارس دارند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین