دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

فعالیت 80 تعاونی مختلف در لارستان

 میلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان، گفت: بیش از ۸۰ تعاونی در گرایشهای مسکن، مصرف، اعتبار، کشاورزی، تولید، دامپروری و غیره فعالیت دارند….

 اداره تعاون لارستانمیلاد لارستان: معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان، گفت: بیش از ۸۰ تعاونی در گرایشهای مسکن، مصرف، اعتبار، کشاورزی، تولید، دامپروری و غیره فعالیت دارند.

مهناز طاهری در گفتگو خبرنگار میلاد لارستان؛ با بیان اینکه، این اداره وظیفه نظارت بر اجرای دقیق مفاد قانون کار جمهوری اسلامی ایران در کلیه کارگاههای مشمول قانون کار را برعهده دارد، اظهار داشت: حفظ و صیانت از نیروی کار در کارگاهها، تنظیم روابط کاری بین کارگران و کارفرمایان، مسائل حقوقی کارگران و توسعه و ارتقاء مباحث شرکای اجتماعی دولت و غیره بخشی از وظائف این ارگان است.

وی با بیان اینکه، نظارت بر اجرای کلیه مقررات و آئین نامه های قانون کار توسط بازرسان کار صورت می پذیرد، افزود: بازرسان کا در حدود وظائف خویش حق دارند، در هر موقع از شبانه روز به موسسات مشمول قانون کار وارد شده و به بازرسی بپردازند که از ابتدای سال تاکنون، بالغ بر ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و صنفی در سطح لارستان انجام گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با اشاره به اینکه کارگرانی که به هر نحوی در محیط کار دچار مشکل یا تضرر گردند، می توانند از طریق این اداره مشکلات خود را پیگیری نمایند، تصریح کرد: پس از ارائه دادخواست توسط کارگر، هیأت تشخیص به بررسی موضوع پرداخته و مبادرت به صدور رأی لازم می کند.

اداره تعاون لارستان

 

وی با بیان اینکه، براساس دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تعاون به عنوان یکی از راههای اساسی برای رسیدن به رفاه، عدالت اجتماعی و توسعه کشور محسوب می شود، خاطر نشان کرد: جهت نیل به این مهم، باید سرمایه های کوچک، دانش و خلاقیت کارشناسان و دانش آموختگان نسل جوان را در افزایش ظرفیت تعاون به کار گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه، در برنامه پنجم توسعه، سهم ۲۵ درصدی برای تعاونی ها در نظر گرفته شده است، گفت: تعاون یک رکن مهم اقتصاد ایران بوده و کارکرد حقوقی و قانونی بخش تعاون و ظرفیت اجتماعی ملت ایران و روحیه مردم اقتضا می کند که یک سازماندهی و موضع اجرایی قوی در رساندن این ظرفیت وجود داشته باشد تا بتواند این کارکرد را در جامعه به اثبات برساند.

معاون مدیرکل تعاون فارس، با بیان اینکه، ساختار شرکتهای تعاونی بر ارزشهایی چون؛ خودیاری، دموکراسی، برابری، عدالت و همبستگی بنا شده است، عنوان کرد: موضوع فعالیت تعاونیها به دو دسته شرکت تعاونی تولید و شرکت تعاونی توزیع تقسیم می شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان، بیان کرد: شرکت تعاونی تولید، شرکتی است که به منظور اشتغال اعضاء در امور مربوط به کشاورزی، دادمداری، دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت، معدن، عمران شهری و روستایی و عشایری و نظایر اینها فعالیت می کند، اما شرکت تعاونی توزیعی، شرکتی است که در امور مربوط به تهیه و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندی های اعضاء اقدام می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، در شهرستان لارستان، بیش از ۸۰ تعاونی در گرایشهای مسکن، مصرف، اعتبار، کشاورزی، تولید، دامپروری و غیره فعالیت دارند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۷:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین