سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
برای اولین بار در استان و توسط بخش خصوصی رخ داد:

تولید17تن ماهی و میگو در آبهای شور جویم لارستان+فیلم

۱۵ تن ماهی و ۴ تن میگو در مزرعه پرورش آبزیان در روستای سمش آباد بخش جویم لارستان تولید شد. مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: پرورش ماهی و میگو در…

۱۵ تن ماهی و ۴ تن میگو در مزرعه پرورش آبزیان در روستای سمش آباد بخش جویم لارستان تولید شد. مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: پرورش ماهی و میگو در استخر های مصنوعی با سرمایه گذاری ۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی انجام شده است.
فرزاد قاسمی با بیان اینکه کار پرورش آبزیان به خصوص میگو در ۱۲ استخر مصنوعی و در آب شور برای نخستین بار است که در استان فارس و در روستای شمس آباد بخش جویم لارستان انجام می شود گفت: آقای طالب پور با احداث این استخرها تعداد ۵۰ تا ۷۰ هزار بچه ماهی از نوع کپور و آمور و ۴۰ هزار بچه میگو از نوع میگوی سفید غربی قطعه ریزی و پرورش داده که در مدت ۹۰ روز آماده صید و فروش در بازار است.
قاسمی از ویژگی های پرورش آبزیان در لارستان را رشد سریع و سازگاری با اقلیم منطقه لارستان عنوان کرد و افزود: ماهی و میگو پرورش داده شده در آب شور علاوه بر  سازگاری با اقلیم لارستان باعث رشد سریع آن ها می شود و این باعث افزایش درآمد و صرفه اقتصادی بالا می شود.
مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه آب حاصل از پرورش ماهی و میگو با توجه به مواد آلی موجود در آن به مصارف کشاورزی می رسد بیان کرد: این آب برای ثمر دهی محصولات کشاورزی بسیار مفید است و در مصرف آب کشاورزی تا حد قابل ملاحظه ای صرفه جویی صورت می گیرد.
وی صرفه اقتصادی بالا و اشتغال زایی را از مولفه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و تصریح کرد: با راه اندازی استخرهای پرورش آبزیان در منطقه برای ۴۰ نفر اشتغال زایی صورت گرفته است که با گسترش آن در تمام نقاط شهرستان می توان شعار سال را بیش از پیش نهادینه کرد.
نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین