چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

پديده غريب فرهنگي…

عرصه فرهنگ و اندیشه کشور در سالی که بدان نام نیز مزین شد برای نخستین بار شاهد صف کشیدن رجال دوران پهلوی دوم برای اعاده اعتبار از دست رفته بود….

عرصه فرهنگ و اندیشه کشور در سالی که بدان نام نیز مزین شد برای نخستین بار شاهد صف کشیدن رجال دوران پهلوی دوم برای اعاده اعتبار از دست رفته بود. اما در این مسیر نه نشانی از اظهار

پشیمانی و ندامت به چشم می‌خورد و نه پذیرش اشتباهات بزرگ تاریخی که موجب تداوم یک نظام طاغوتی و وابسته ۵۰ ساله و عقب ماندگی چند قرنه مردم خوب ایران اسلامی از قافله پیشرفت و تمدن جهانی، گردید.‌

ای کاش فقط همین بود. مسئله وقتی جالب شد که این رجال نامدار!!! در اظهارات شفاهی و کتبی خود به دفاع از سازوکار نظام شاهنشاهی و تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و وارد کردن اهانت‌ها و تهمت‌های بی‌سابقه به شخص بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و مسئولین طراز اول نظام پرداختند. بی‌انصافی تا آن جا پیش رفت که بدون هیچ‌‌گونه ممانعتی به تهران آمدند و از نداشتن امنیت جانی گفتند و برای رهبری انقلاب شرط گذاشتند که باید این امنیت جانی و مالی را تضمین کنند تا این‌ها افتخار بدهند و برگردند.

همراهی بعضی نهادهای کشور با آنان و هزینه کردن از بیت‌المال مسلمین برای ثبت و ضبط خاطرات آنها و چاپ و انتشار کتاب‌ها و مقالات مربوطه نیز از دیگر پدیده‌های عجیب و غریب سال فرهنگ بود.

آقایی که خود را نماینده اسلام اصیل در آمریکا می‌خواند و برای تبرئه خویش از خدمت ذلت بار به شاه و فرح پهلوی، از دروغ‌پردازی و تهمت زدن به شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری و تحریف تاریخ انقلاب و سخن گفتن از نقش انگلیس و رسانه بی‌بی‌سی و کمونیست‌هایی که با هواپیمای امام از پاریس به تهران آمدند و ده‌ها دروغ بزرگ و کوچک دیگر ابایی ندارد یک روز در واشنگتن همان جایی که پسرش مشاور اوباما رئیس‌جمهور آمریکا است منتظر می‌ماندتا مصاحبه‌گر و محقق! سازمان کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برای ضبط خاطراتش و پریشان گویی‌هایش به سراغ او بروند و حضرت استاد!!! با هزار منت افتخار صحبت کردن بدهد و روز دیگر خودش به تهران می‌آید تا با رسانه‌های داخل کشوری که مردم آن از تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا رنج می‌برند، مصاحبه کند و باز همان دروغ‌ها را تکرار نماید بلکه داغ‌تر بگوید که: «به اصرار تنی چند از آقایان علمای بنام آن زمان مسئولیت ریاست دفتر فرح پهلوی را قبول کردم و فقط یکی را نام می‌برم که آن هم مرحوم مطهری است» هر چند این دروغ بزرگ با افشاگری فرزند خلف آن شهید عزیز نقش بر آب شد، اما بازار کتاب می‌گوید مجموعه مصاحبه‌های این فیلسوف بزرگ جهان اسلام!!! که برخی محافل مشکوک تلاش می‌کنند رده او را برابر با علامه طباطبایی(ره) بدانند، با پول‌هائی که معلوم نیست از کجا آمده، در سطح وسیع به بازار کتاب تزریق می‌شود.

روال تطهیر طلب‌کارانه رجال پهلوی ظاهراً با هدفی خاص کلید خورده است و باید شاهد ادامه آن در سال آینده نیز بود و لازم است به متولیان فرهنگ و اندیشه کشور برای مسامحه در این امر هشدار داد. هدف دشمن استحاله نظام از درون است وقتی یاران انقلاب به تصفیه حساب با یکدیگر مشغول می‌شوند و همه سعی در بیرون راندن رقیب از میدان دارند، باید دیگر به خوبی بدانند آن که در این کشمکش وارد میدان می‌شود خودی نیست. غریبه‌های رانده شده‌ای هستند که بعد از ۳۶ سال دوباره بر می‌گردند و مخاطب آنان نیز نسلی هستند که تلخی‌های ناشی از مشاهده عملکرد سال‌های اخیر ما، هر سخن این بازگشتگان را اگرچه دروغ محض نیز باشد، شیرین و مورد پسند طبع خود می‌یابند.

احمد حسيني

روزنامه جمهوري اسلامي

۲۷ اسفند ۱۳۹۳

 

عكس نوشت: احمد حسيني فرماندار اسبق لارستان، استاندار اسبق ايلام و مدير كل سابق اتباع بيگانه وزارت كشور

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین