چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

۳۰ کیلومتر از باند دوم محور لار به بندرعباس تا هفته دولت سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد

  مدیرعامل شرکت راهسازی «گوربند» از توقف موقت عملیات ساخت‌وساز محور لار به بندرعباس بدلیل انجام تعمیرات ماشین‌آلات خبر داد و گفت: درصورت تأمین اعتبار، ۳۰ کیلومتر از این محور…

 

مدیرعامل شرکت راهسازی «گوربند» از توقف موقت عملیات ساخت‌وساز محور لار به بندرعباس بدلیل انجام تعمیرات ماشین‌آلات خبر داد و گفت: درصورت تأمین اعتبار، ۳۰ کیلومتر از این محور تا هفته دولت سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشنگ هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مناقصه احداث باند دوم محور لار به بندرعباس برگزار و شرکت «گوربند» برنده شد، اظهار داشت: جاده لارستان به بندرعباس از پروژه‌های حساس است و بخاطر ترافیک و شلوغی بسیار، از اهمیت زیادی برای مردم لارستان و هرمزگان برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه جان هموطنان برای ما بسیار ارزشمند است، افزود: متأسفانه بدلیل تک‌بانده بودن بخش زیادی از محور لار به بندرعباس طی سالیان اخیر شاهد حوادث تلخ و ناگوار بوده‌ایم.

این پیمانکار راهسازی با انتقاد به عدم پیگیری جهت اعتبار حسین‌زاده نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در زمینه سرعت‌بخشی در ساخت جاده لار به بندرعباس و پیگیری مطالبات پیمانکاران، تصریح کرد: پیمانکار طبق تعهدات کار می‌کند و براساس آن می‌بایست پرداختی انجام گیرد.

وی با اذعان به اینکه تا به امروز رقم ناچیزی نسبت به میزان کار انجام شده، به شرکت راهسازی «گوربند» پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون مبلغ حدود۸۰ میلیارد تومان آنهم بشکل نقد و اسناد خزانه پرداخت شده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه سرعت اجرای پروژه و اتمام آن نیاز به تأمین اعتبار دارد، ادامه داد: تاکنون مطالبات ما به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده و طبق وعده مسئولان امیدوار می‌رود مسائل مالی مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت راهسازی «گوربند» با بیان اینکه کارگاه شرکت ما از کارخانه آسفالت، سنگ‌شکن، ماشین‌آلات تملیکی و غیره مجهز است، عنوان کرد: پروژه‌های اجرا شده از سوی شرکت ما از با کیفیت‌ترین کارها برای خدمت به هموطنان است.

وی با اذعان به اینکه طبق قرارداد وظیفه ساخت ۳۰ کیلومتر از محور لار به بندرعباس از پاسگاه چهار برکه به بعد در اختیار شرکت «گوربند» است، تصریح کرد: از ۳۰ کیلومتر، ۲۳ کیلومتر عملیات خاکریزی انجام و ۱۰ کیلومتر نیز ساخت ابنیه صورت گرفته است‌.

وی با انتقاد از اداره محیط‌زیست به جهت عدم صدور مجوز راهسازی به بهانه قرارگیری ۷ کیلومتر از مسیر در محدوده منطقه حفاظت شده، خاطر نشان کرد: این درحالی است که جاده تازه تأسیس فقط ۱۵ متر از جاده کنونی فاصله دارد.

مدیرعامل شرکت راهسازی «گوربند» با اشاره به اینکه از ابتدای مردادماه عملیات احداث پروژه به منظور انجام تعمیرات ماشین‌آلات متوقف شده است، ادامه داد: در صورت پرداخت مطالبات و همت مضاعف کارفرما، تا هفته دولت سال آتی ۳۰ کیلومتر در دست احداث، زیر بار ترافیک می‌رود.

هاشمی با بیان اینکه ۶۰ کیلومتر از محور لار به بندرعباس در حوزه استحفاظی لارستان قرار دارد، عنوان کرد: ۳۰ کیلومتر که در دست احداث است و ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز در دست مطالعه و انجام مراحل مناقصه است.

مدیرعامل شرکت راهسازی «گوربند» با تفاضا از مسئولان برای پیگیری و همچنین رسانه‌ها برای مطالبه‌گری، تصریح کرد: ساخت سریعتر این محور باعث ایمنی در سفر و رضایت هموطنان می‌شود.

وی با اذعان به اینکه ماهیانه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صرف پرداخت هزینه ۱۰۰ کارگر، برق، گازوئیل، تعمیرات و لاستیک ماشین‌آلات می‌شود، بیان کرد: هر ساخت کیلومتر از جاده بین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان هزینه دربردارد که این مبلغ در مناطق کوهستانی افزایش می‌یابد.

هاشمی ضمن تشکر از دکتر بروجردی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بدلیل بازدید از پروژه در بدو شروع دوره نمایندگی، اضافه کرد: از فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و معاونین به جهت اهتمام به پروژه‌های راهسازی تشکر کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین