دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

انتقال ستاد پایانه‌های نفتی از خارک به شیراز؟!

جنوب نیوز نوشت،  در سال‌های اخیر قصه احاطه فارسی‌ها بر استان‌های هم‌جوار هر روز بیشتر از گذشته به گوش می‌رسید و این روزها این موضوع جدی‌تر هم شده است. دسترسی…

جنوب نیوز نوشت،  در سال‌های اخیر قصه احاطه فارسی‌ها بر استان‌های هم‌جوار هر روز بیشتر از گذشته به گوش می‌رسید و این روزها این موضوع جدی‌تر هم شده است. دسترسی استان فارس به خلیج فارس

یکی از خواسته‌های فارسی‌ها است که از تریبون‌های مختلف اعلام می‌کنند و بر آن تاکید دارند. اما این روزها با تلاش‌های صورت گرفته، ستاد پایانه‌های نفتی ایران که هم اکنون در جزیره خارک مستقر است به استان فارس منتقل خواهد شد.

این در حالی است که پایانه‌های نفتی ایران هیچ سنخیتی در استان فارس ندارد؛ چرا که استان فارس هیچ پایانه نفتی ندارد و تاسیسات پایانه‌های نفتی در جنوب ایران در خارک و عسلویه و ماهشهر مستقر است و استقرار دفاتر ستادی پایانه‌های نفتی در شیراز سوال‌برانگیز است.

جزیره خارک به عنوان قطب صادراتی نفت ایران است و ۹۵ درصد از نفت خام کشور از این جزیره صادر می‌شود و استقرار دفتر ستادی پایانه‌های نفتی در این جزیره بسیار منطقی به نظر می‌رسد. هر چند انتظار است که دولت توجه بیشتری به مناطق محروم کشور داشته باشد ولی انتقال چنین دفاتری از استانی محروم به استانی برخوردار می‌تواند کمک‌های اندک این صنایع به محیط پیرامونی در مناطق محروم را ملغی کند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین