جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

صادرکنندگان بطور مداوم از مسوولان مطالبه گری کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: صادر کنندگان لارستان بایستی بصورت مداوم و مستمر در خصوص مطالبه گری های خود در حوزه صادرات از مسئولین شهرستان بخواهند چرا که اگر…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: صادر کنندگان لارستان بایستی بصورت مداوم و مستمر در خصوص مطالبه گری های خود در حوزه صادرات از مسئولین شهرستان بخواهند چرا که اگر  اینگونه شد مسئولین هم وادار می شوند که بیشتر پیگیر باشند

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه کارگروه توسعه صادرات شهرستان اظهار داشت: خدا را شکر لارستانی ها آوازة خیلی خوبی در سطح کشور و خارج از کشور دارند. حتی رونق  جنوب کشور و کشورهای حوزة خلیج فارس تا حد زیادی متأثر از فعالیت های اقتصادی لارستانی هاست و رونق دهندة مسائل جامعه نیز هستند.

وی خطاب به لارستانیهای مقیم خارج و خارج از شهرستان اظهار داشت: عرق منطقة خود را فراموش نکنید و همانطور که در کشورهای حوزه خلیج فارس و در دیگر شهرستانها منشأ تحول و تأثیرگذار بوده اید، منطقه لارستان نیز ازیاد نبرید و این را در اولویت قرار دهید و زادگاه خود را از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری رونق دهید و در راستای سرمایه گذاری و صادرات و واردات بهبود ببخشید.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: در امور سیاسی، امنیتی، اجتماعی و  غیره می شود با دستور کارها را جلو برد، اما در حوزة  اقتصادی نمی شود صد در صد دستوری کار کرد که نمونه اش اقتصاد اتحاد جماهیر شوروی بود که دستوری کار شد و در ادامه از درون منفجر شد.

حسنی تاکید کرد: بحث ما عرضه و تقاضا است.چرا که عرضه و تقاضا است که این معادله را ایجاد و تعادل را در بازار برقرار می کند و ما اگر فشار عرضه برای صادرات داشته باشیم، یقیناً بسترهای آن فراهم خواهد شد.

وی گفت: اگر تولید مرغوب و انبوه نباشد، برای بازار هدف هم، جذابیتی ایجاد نمی شود که در اینصورت باعث می گردد صادر کنندگان سروقت صادرات نروند و به همین نسبت اگر برای صادرات و برای اینکه کالا از شهرستان صادر کنیم فشار عرضه ای نباشد، این زیر ساختها هم بی رونق خواهد شد، اما اگر برای صادرات ، عرضه باشد که ما می بینیم میزان زیادی هم از نظر وزنی و هم از نظر کیفی و ارزشی کالا هست که صادر می کنیم ، یقیناً ما مجبور می شویم که بسترهای لازم امر صادرات را در شهرستان آماده کنیم.

حسنی ادامه داد: اگر همه در بحث سرمایه گذاری وارد بشوند و از آن طرف تولیدات هم با همکاری ادارات ذیربط در شهرستان رونق بگیرد و در جهت متمرکز کردن آنچه که باید صادر گردد ، یک ساماندهی ایجاد شود، ما هم در کنار صادرکنندگان ، زیر ساخت های لازم صادرات را در شهرستان فراهم می کنیم، اما اگر این زیر ساخت ها فراهم شد و  بعد از چند ماهی میزان صادرات به حد نصاب نرسید، باز با مشکل مواجه می شویم و ممکن است کارگو هم راه اندازی گردد و بعد از یک مدت جمع شود.

وی به ادارات ذیربط حوزه صادرات یاداور شد: ظرفیت  ها و توانمند های فعلی صادرات  و کارگو  را بسنجید و این را تخصصی دنبال کنید و راهکاری  را پیدا نمایید که هر سریعتر کارگو راه اندازی گردد و در این خصوص اداره صنعت و معدن و تجارت نیز با هماهنگی معاونت برنامه ریزی فرمانداری  در بحث راه اندازی این مهم پیگیری و گزارش کامل آن در اسرع وقت ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد: احساس مسئولیت شما صادر کنندگان، نسبت  به شهرستان بیشتر بشود و یقین می دانم حضور شما در این عرصه برای منافع شخصی نبوده است، چرا که  هر یک از شماها تک تک می توانستید کارهای دیگری را پیگیری کنید، اما آمدید و موضوع صادرات را دنبال کردید.

وی ادامه داد: ما سعی می کنیم  برنامه های خود را در حوزة صادرات، سرمایه گذاری و تولید و اشتغال بالا ببریم و با هماهنگی رؤسای ادارات و نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی بحث راه اندازی کارگو را هم در این منطقه پیگیری نماییم.

معاون استاندار فارس بیان کرد: صادر کنندگان لارستان بایستی بصورت مداوم و مستمر در خصوص مطالبه گری های خود در حوزه صادرات از مسئولین شهرستان بخواهند چرا که اگر  اینگونه شد مسئولین هم وادار می شوند که بیشتر پیگیر باشند که امیدواریم  ظرف ماه های آینده اقداماتی را در جهت توسعه صادرات انجام بدهیم .

فرماندار ویژه لارستان گفت: بنده، معاونین، مجموعه فرمانداری و روسای ادارات شهرستان آمادگی کامل داریم با کسانی که در این راستا می خواهند برای توسعه صادرات ،توسعه اقتصادی، ایجاد درآمد و اشتغال سرمایه گذاری نمایند، همکاری کرده تا انشاء ا… بتوانیم این توانمندیها را در شهرستان متمرکز و باعث رونق هم شهرستان و هم منطقه جنوب بشویم.

حسنی در پایان سخنانش از رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان خواست که جلسه کار گروه توسعه صادرات را مستمر و بدون وقفه برگزار نماید.

پیش از این نیز تعدادی از صادر کنندگان و بازرگانان مسائل و مشکلات حوزه صادرات شهرستان را بیان  و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان نیز در خصوص توسعة صادرات شهرستان راهکارهای لازم را ارائه کردند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “صادرکنندگان بطور مداوم از مسوولان مطالبه گری کنند”

  1. غلامعباس انصاری لاری گفت:

    سلام علیکم
    جناب فرماندار محترم ما برای صادرات ، در حالی که دفتر اصلی شرکتمان در تهران است ، به خاطر علاقه و حمایت از بچه ها ی جوان لاری کارگاه و تاسیسات فرآوری و بسته بندی را در لار مستقر کرده آیم . چند روز است که سرپرست گمرک را عوض کرده آید و انگار حکومت در لار عوض شده . همکاری که نمیکند هیچ سنگ اندازی هم می کند . یک وقت اداره ای هست اختیارات ندارد . مثل نمایندگی وزارت خارجه . به او اجازه تأیید مدارک نداده اند. اما گمرک صلاحیت های قانونی دارد و کارشکنی می کند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین