پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مریدی از صدور کارت حرفه ای خبرنگاری خبر داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، در نشست نقد عملکرد مطبوعاتی و اطلاع رسانی اظهار داشت: فارس از استانهایی است که می تواند نسخه برای کل کشور بنویسد. از این رو،…

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، در نشست نقد عملکرد مطبوعاتی و اطلاع رسانی اظهار داشت: فارس از استانهایی است که می تواند نسخه برای کل کشور

بنویسد. از این رو، معتقدیم مدیران استان های فرهنگی در تصمیم گیری های کلان دخالت داده شوند.

بهزاد مریدی، عنوان کرد: کمتر روزنامه و خبرگزاری در استان داریم که سخن سردبیر، تحلیل، یادداشت و گزارش تحلیلی داشته باشد. بخشهایی در بدنه دولت رسانه ها را ناگزیر به این موضوع کرده است. وجود نگرانی از رسانه در این بخش خودخواسته است، بدین خاطر، خودکرده را تدبیر نیست.

وی در ادامه در حوزه رسانه از مذاکره با معاون مطبوعاتی وزارت خبر داد و گفت: در خصوص رایانه ها بنا نیست رسانه های شهرستانها دیده نشوند.

مدیرکل ارشاد فارس با تایید اینکه نقد به حوزه مطبوعاتی ارشاد وارد است، ادامه داد: حوزه مطبوعاتی ارشاد باید اتاق همه خبرنگاران باشد و به دنبال تک به تک مشکلات خبرنگاران باشد. مریدی خوشبینانه ترین شکل به مفهوم جدی تعداد خبرنگاران را ١٠٠ نفر عنوان کرد و خواستار صدور کارت خبرنگاری این تعداد شد.

وی، طی شدن این پروسه توسط خانه مطبوعات استان با مشارکت ارشاد را مورد اشاره قرار داد و از شناسایی خبرنگاران به همراه فرهنگوران و هنرمندان استان بدین شکل خبر داد و افزود: این کارت دست کم باعث شناخته شدن خبرنگاران و حوزه های مختلف می شود تا یاری رسانی به این بخش تسهیل شود.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد فارس، مریدی، در توضیح کارکرد کارت خبرنگاری، گفت: این کارت به منزله محدود کردن خبرنگاران رسانه ها به دولت نیست. این به معنای صدور کارت حرفه ایست که قطعا می تواند همتراز خبرنگاران مرکز کارکرد داشته باشد. صدور این کارت به مفهوم تمیز دادن خبرنگاران واقعی است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین