جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

چرا حماسه، چرا سیاست و چرا اقتصاد؟!! لارستان در این سال حماسی چه نقشی دارد؟

سال  ۱۳۹۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال “حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی” نام گذاری شد. این نام گذاری را می توان از جنبه های مختلف مورد ارزیابی…

سال  ۱۳۹۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال “حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی” نام گذاری شد. این نام گذاری را می توان از جنبه های مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

حماسه سیاسی
بیان حماسه سیاسی با توجه به نزدیکی به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری ۹۲ می تواند خود نوعی تلقی از شوری همراه با شعور در راستای تصمیم گیری جهت اینده کشور باشد؛ شور و شعوری که نباید آلوده به سیاسی بازی های عده ای خارج نشین و احتمالا نیروهای داخلی آن ها در درون کشور گردد. درک رویداد خرداد ۹۲ به عنوان تعیین سرنوشت ۴ ساله کشور اهمیت فراوان دیگری نیز دارد که رهبری به درستی آن را حماسه سیاسی نامیدند و آن اینکه زمزمه هایی از فتنه ای جدید در این دوره در گوشه و کنار به گوش می رسد، فتنه ای که این بار بر خلاف دوره گذشته که آزمون نخبگان و خواص جامعه بود، آزمونی برای تمامی اقشار ملت خواهد بود.

 

حماسه اقتصادی
در کنار حماسه سیاسی ذکر شده از سوی مقام معظم رهبری، در نظر داشتن رویکرد اقتصادی در شعار امسال این مهم را بیشتر در ذهن روشن می سازد که اگرچه ملت ایران طی سال های اخیر و مخصوصا در سال ۹۱ توانسته سخت ترین تحریم های اقتصادی دشمنان خویش را پشت سرگذاشته و سربلند گردد، اما باید  خود را برای فشارهای اقتصادی سخت دیگری نیز آماده ساخته و دین خویش را به آرمان های خویش به خوبی ادا کرده و دشمن شکست خورده را مغموم گرداند.

در این میان نقش مردم و مسئولین از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و باید در نظر گرفته شود. این که در تجلی اقتصاد مقاومتی و نیز تجلی بصیرت مردم در دوراندیشی سیاسی در منطقه لارستان چه وظایفی بر عهده همگی ماست، موضوعی است که در آینده ای نزدیک انشاا… بدان خواهیم پرداخت.

متن کامل مقاله فوق  را در شماره اول هفته نامه میلادلارستان در سال۹۲ بخوانید

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین