سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

فارس میزبان رییس‌جمهور؛ لارستان خواستار مهمان نوازی

  در آستانه سفر هیئت دولت و رییس‌جمهور به استان پهناور فارس، لارستانی ها تقاضای دیدار چهره به چهره با آیت‌الله رئیسی را دارند. به گزارش میلاد لارستان، بنا به…

 

در آستانه سفر هیئت دولت و رییس‌جمهور به استان پهناور فارس، لارستانی ها تقاضای دیدار چهره به چهره با آیت‌الله رئیسی را دارند.

به گزارش میلاد لارستان، بنا به اطلاع‌رسانی رسمی از سوی استانداری فارس قرار است در ادامه سفرهای استانی هیئت دولت، از روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه هفته پیش‌رو استان فارس میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی باشد.

بدنبال این اتفاق مهم و مبارک، از چندی پیش زمزمه سفر رئیس جمهور به لارستان به منظور دیدار حضوری با مردم و افتتاح چند طرح بزرگ و زیرساختی خیرساز در راستای تجلیل از مشارکت مردم با دولت، نُقل فضای مجازی در این خطه شده است.

اما اکنون با نزدیک شدن به آن ایام، شایعاتی مبنی بر تغییر برنامه ریاست جمهوری به استان فارس بگوش می‌رسد که مهمترین بخش این تغییرات، امکان لغو سفر آیت‌الله رئیسی به لار است و این اخبار بارقه‌ امید از دل مردم برای دیدار رودررو با بالاترین مقام اجرایی کشور و بیان دغدغه‌ها و مطالبات را به سوی ناامیدی سوق داده است.

از گذشته دور مردم خطه لارستان به مهمان نوازی مشهور بوده و هستند اما آنچه بیش از پیش درخصوص ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این مردمان به گوش‌ها رسیده، نیک‌اندیشی آنان است که در تمام ادوار پس از انقلاب اسلامی با مشارکت مالی خود در عرصه‌های گوناگون علمی، بهداشتی، درمانی، ورزشی، عمرانی و زیرساختی و غیره یاری‌گر دولتمردان و نظام مقدس اسلامی بوده‌اند.

از زمان آغاز بکار دولت مردمی آیت‌الله رئیسی نیز خیرین همچنان پای کار بوده و با مشارکت در طرح‌های عام‌المنفعه دست به اقدامات بزرگ زده و با آماده‌سازی طرح‌های مهمی نظیر برج علم و فناوری و مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی طوبی، انتظار دارند با دستان بالاترین مقام اجرایی کشور مورد افتتاح قرار گیرد.

در کنار موضوع مطرح شده، مطالبات انباشته شده و پروژه‌های خاک خورده زیادی در لارستان وجود دارد که نیاز است به شکل مستقیم به اطلاع ریاست جمهوری برسد.

از زمان سفر آخرین رییس جمهور به لار قریب به ۱۵ سال می‌گذرد که متأسفانه این مهم منجر به آن شده که علاوه بر کُندی اجرای طرح‌های پیشین، مصوبات جدیدی برای خطه کهن لارستان تعریف نشود.

در زیر لیستی از تقاضاهای کلان و پروژه‌های ناتمام سالیان گذشته جهت استحضار مقام ریاست جمهوری به امید رسیدگی و دستور اهتمام به آنها ذکر می‌شود و امید می‌رود بتوان به هر شکل به محضر آیت‌الله رییسی رسانده شود.

از جمله این طرح‌ها عبارتنداز؛ اتمام پست ۴۰۰ کیلو ولت، تأمین اعتبار خوابگاه آموزشکده فنی و حرفه ای، تسریع در افتتاح کتابخانه مرکزی، اختصاص بودجه برای محور ملی بندرعباس-لار-جهرم(معروف به جاده مرگ)، تأمین اعتبار احداث باند دوم لار-بستک، اجرایی شدن مصوبه مجموعه ورزشی کارگران، اختصاص بودجه ساخت بیمارستان تامین اجتماعی با مشارکت خیرین .

همچنین ارتقاء مجتمع آموزش عالی لارستان و تخصیص بودجه ساخت خوابگاه برای مرکز، در نظر گرفتن بودجه مناسب برای پردیس علوم پزشکی لارستان(بخشی از پروژه توسط خیرین در حال اجراست)، تعیین بودجه ساخت موزه لارستان، دستور پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی لار، تعیین سرمایه‌گذار برای منطقه ویژه اقتصادی و تصویب ایجاد بندر خشک(با توجه به نزدیکی به بنادر جنوب کشور)، در نظر گرفتن انتقال آب دریا به لارستان، تکمیل کریدور راه آهن شمال به جنوب از مسیر لارستان و غیره از دیگر درخواست‌های مردم مشارکت‌جوی این خطه است.

جناب آقای رئیسی، ابلاغ اداره کل حمل و نقل جاده ای لارستان که در تمامی مراکز دارای اداره کل راه و شهرسازی در کشور ایجاد شده لیکن تنها در لارستان با گستره فعالیت بیش از ۱۴ استان کشور کماکان مجوز تایید هیات دولت بوده و سالهای پیش نیز تاییدیه سازمان اداری استخدامی را با خود به همراه دارد، یکی دیگر از مطالبات مهم مردم منطقه از شخص جنابعالی است که امید داریم با درایت همیشگی تان و عدالت محوری فعالیت های دولت سیزدهم حق بر زمین مانده لارستان احقاق شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۳:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فارس میزبان رییس‌جمهور؛ لارستان خواستار مهمان نوازی”

  1. ناشناس گفت:

    باز هم سهم لار تقریبا هیچ

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین