دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به لارستان+عکس

به دعوت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها, مراتع وآبخیزداری کشور به منطقه سفر نمود. به گزارش میلادلارستان مهندس جلالی معاون وزیر…

به دعوت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها, مراتع وآبخیزداری کشور به منطقه سفر نمود.

به گزارش میلادلارستان مهندس جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها, مراتع وآبخیزداری کشور در معیت دکترجعفرپور نماینده مردم، مهندس گرشاسبی معاون رئیس سازمان، مهندس بوستانی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیز داری فارس و هیئت همراه روز گذشته وارد فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان شده و مورد استقبال فرماندار ویژه لارستان و مسئولان محلی قرار گرفت.

agri3

agri6

agri2

در ابتدای این سفر معاون وزیر و هیئت همراه از سد زینل آباد و نیز سد فداغ به عنوان یکی از مکانهای تفریحگاهی و توریستی منطقه دیدن نموده و با مشکلات روبرو در خصوص توسعه این مکان تفرجگاهی آشنا شدند.

تجهیز، توسعه، ایجاد امکانات رفاهی بیشتر و سرمایه گذاری در سد؛ تنها منطقه تفریحگاهی و توریستی فداغ با توجه به استقبال زیاد مردم از شهرهای دور و نزدیک، پیشنهاد  برق رسانی به سد با استفاده از انرژی خورشیدی، تامین بودجه برای ساخت سد جدید در “لاورو”ی فداغ که از بهترین موقعیت های گردشگری برخوردار است؛ همچنین ساخت سد چهارگانه (شامل روستاهای خلیلی، حسین آباد، بشیر آباد و لب اشکن) از مهمترین خواسته هایی بود که به معاون وزیر ارائه شد.

agr5

فرودی فرماندار گراش در سخنانی در این مورد اظهار داشت: مطالعات سد چهارگانه مدتی است که انجام شده و انتظار می رود استارت عملیات این پروژه های عمرانی و تفریحی در سال جاری زده شود. مهندس جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز قول مساعد جهت هر گونه همکاری را به مردم داده و خاطرنشان ساخت: با توجه به نیاز منطقه؛ اجرای این پروژها را در اولویت های کاری خود قرار خواهیم داد.

در این بازدید علاوه بر معاون وزیر جهاد کشاورزی و نماینده مردم، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری فارس،  بخشدار مرکزی  و چند تن از مسوولین دستگاه های اجرایی شهرستان و استان نیز حضور داشتند.

agri4

در ادامه  معاون وزیر جهاد کشاورزی در معیت نماینده و فرماندار ویژه لارستان و نیز بخشدار اوز   وارد بیدشهر شده و از مراحل ساخت سد در حال ساخت با مشارکت مردمی بیدشهر بازدید بعمل آوردند. همچنین  بازدید از پروژ های سد خاکی بهارستان اوز و کشت بیست هکتاری کاکتوس از دیگر برنامه هایی بود که در جریان این سفر انجام شد. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی نهایتا  در جلسه بررسی مسائل و مشکلات  پروژه های نیمه تمام آبخیزداری منابع طبیعی خنج  نیز حضور یافته و مشکلات این منطقه را مورد رصد قرار داد.

s2

مجوز جهت ﺗﺄسیس منابع طبیعی (سرجنگل بانی) در بخش محمله خنج، تکمیل پروژه های نیمه تمام آبخیزداری در حوزه منابع طبیعی همچون طرح کنترل سیلاب و آبخیزداری روستای جهره، جذب نیروی قُرُق بان جهت حفاظت از اراضی ملی و همچنین تزریق اعتبار جهت فعالیت بیشتر کمیسیون ماده واحده در زمینه حل اختلاف مردم و دولت در حوزه اراضی از اهم خواسته های مطرح شده مسئولین در منطقه خنج بوده است.
agri1

برگرفته از فداغ آنلاین و خنج کهن با تلخیص

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین