جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

رونمایی از دومین اتوبوس آمبولانس جهرم+ تصاویر

مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به دومین دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز شد. این خودرو دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، آسانسور برای انتقال مصدوم از بیرون به داخل…

مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به دومین دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز شد. این خودرو دارای امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، آسانسور برای انتقال مصدوم از بیرون به داخل اتوبوس است.

 

 

 

 

 

اتوبوس آمبولانس در حوادث ترافیکی که تعداد مصدومان زیاد باشد، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و در جاهایی که امکانات و زیرساخت‌های درمانی در اثر حوادث طبیعی مورد تهدید قرار گیرد، کاربرد دارد.

 

 

ظرفیت تخت های موجود در اتوبوس آمبولانس ها طبق طراحی انجام شده، بیش از ۸ تخت ثابت و متحرک بوده که بر روی بدنه جمع می شود و یک تخت اختصاصی عملیات احیا، امکانات این اتوبوس آمبولانس ها است.

 

 

این تخت ها مجهز به سیستم نور متمرکز، زنگ اخبار پیجینگ پرستار، اکسیژن، ساکشن، و پمپ انفوزیون می باشد. همچنین تخت CPR مجهز به پمپ سرنگ و امکانات نصب مانیتورینگ و دستگاه ونتیلاتور برای کلیه تخت های موجود است.

 

 

امکانات رفاهی این نوع اتوبوس شامل ژنراتوربرق، منبع آب مستقل، سرویس بهداشتی با منبع فاضلاب، antiseptic تجهیزات آشپزخانه شامل گازبرقی، ماکروفر، هود، آب سرکن ویخچال وتخت مخصوص استراحت پرسنل بوده که می توان با اضافه کردن آن به تخت بیمار مجموع تخت ها را به ۱۴ تخت بستری و یک تخت CPR ( مجموع ۱۵ تخت ) رساند.

 

 

میز و صندلی ثابت و سیار پزشک و پرستار کابینت و قفسه های دارویی و لوازم پزشکی از دیگر امکانات این خودروها است. این اتوبوس به سیستم های تنظیم ارتفاع، تهویه مطبوع و لیفتینگ برانکارد نیز مجهز است .

 

 

با توجه به حادثه خیز بودن محورهای مواصلاتی شهرستان جهرم این خودرو می تواند کمک شایانی در امداد رسانی به مصدومان سوانح داشته باشد.

 

 

دومین اتوبوس آمبولانس شهرستان جهرم با حضور جمعی از مسئولان محلی رونمایی و در پایگاه اورژانس قطب آباد (جنب پلیس راه) مستقر شد.

 

 

 

 

 

منبع: پسین جهرم

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین