شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

دومین گردهمائی نوگلان نغمه خوان حسینی برگزار شد

میلاد لارستان: با حضور معاون مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس دومین گردهمائی نوگلان نغمه خوان حسینی در مسجد جامع لار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ امشب (پنجشنبه، ۲۰ آذرماه) پس…

میلاد لارستان: با حضور معاون مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس دومین گردهمائی نوگلان نغمه خوان حسینی در مسجد جامع لار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ امشب (پنجشنبه، ۲۰ آذرماه) پس از نماز مغرب و عشاء در استانه اربعین حسینی،

دومین مراسم گردهمائی از نوگلان نغمه خوان حسینی با موضوع تجلیل از مداحان نونهال و نوجوان، با حضور حجه الاسلام دانش معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی فارس در مسجد جامع شهر لار  برگزار شد.

حجه الاسلام دانش با اشاره به جایگاه سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع)، اظهار داشت: سخنرانان و مداحان می بایست تاریخ را مطالعه کنند، با تعلیمات و فرهنگ عاشورا آشنا باشند و قداست عزاداری ها در اشعار و سبک سوگواری ها حفظ گردد.

وی تأکید کرد: در مجالس امام حسین(ع)، می بایست به ترویج فرهنگ چگونگی استحکام خانواده ها توجه گردد، چرا که کانون خانواده ها در حال سست شدن است و نشانه آن بالا بودن امار طلاق است.

معاون مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس عنوان کرد: اگر فرهنگ دینی، اسلامی و زندگی اهل بیت(ع) سرلوحه زندگی جوامع ما شود، آسی های اجتماعی کاهش می یابد و به همین دلیل است که هیأتهای مذهبی می بایست ترویج گر زندگی ای با شور و شعور عقلانی در جامعه باشند.

وی جهاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را کار فرهنگی توصیف و اضافه کرد: امام حسین(ع) به دنبال کار فرهنگی و تحرک فکری در جامعه بود تا مردم را که دچار منکرات و غفلت شده بودند به آگاهی برساند و به مردم یادآوری کند که حاکم حکومت اسلامی باید افرادی نخبه، عادل، باتقوا و دارای افکاری متناسب با فرهنگ اسلامی باشد.

حجه الاسلام دانش با توصیه به هیأت مذهبی در خصوص اثرگذاری عزاداری ها، ابراز کرد: برپا کنندگان مجالس حضرت سیدالشهدا(ع) باید بدانند عزاداری ها باید پیام عاشورا به مردم منتقل گردد، محبت و علاقه مردم نسبت به ائمه معصومین(س) بیشتر شود، تعمیق عقائد و باورهای دینی مردم ایجاد کند.

قبل از این مراسم، دو کارگاه آموزشی جهت آشنائی اولیه نونهالان و نوجوانان مداح با اصول مداحی برگزار گردید و این افراد با محتویات اشعار و همچنین بایدها و نبایدهای مداحی آشنا شدند.

در پایان این گردهمائی، با حضور  الاسلام دانش معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی فارس، حجه الاسلام ولایتی نسب رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان و حجه الاسلام احسانی رئیس تبلیغات اسلامی لامرد از ۵۵ مداح نونهال و نوجوانان لارستانی تجلیل شد.

 

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین