چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کاهش 78 درصدی بارش باران در لارستان نسبت به سال گذشته

میلاد لارستان: بنا به برخی آمار منتشر شده از منابع غیررسمی، بارش باران در سطح لارستان نسبت به سال گذشته کاهش ۷۸ درصدی داشته است.


بنا به برخی آمار منتشر شده از منابع غیررسمی، بارش باران در سطح لارستان نسبت به سال گذشته کاهش ۷۸ درصدی داشته است.

به گزارش میلاد لارستان؛ متأسفانه امسال در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق جنوبی کشور با کاهش چشمگیر نزول باران رحمت الهی نسبت به سالیان گذشته مواجه هستیم.

در شهرستان لارستان نیز که به دلیل آب و هوایی گرم و خشک نیاز مبرم به بارندگی سالانه به خصوص در فصول پائیز و زمستان برای تأمین آب احساس می شود، متأسفانه شاهد رشد منفی بارندگی ها در این خطه از کشورمان هستیم که در پی کاهش نزولات الهی در سال جاری دمای هوا به طور باور نکردنی در این موقع از سال گرم است و این مهم موجب نگرانی کارشناسان شده است.

بنا به آمارهای غیررسمی منتشر شده، میزان بارندگی در لارستان در سال جاری زراعی ۳۸٫۵ اعلام که هر چند این میزان باعث شده به لحاظ بارندگی در میان سایر شهرستانهای استان پهناور فارس، لارستان پس از شهرهای سپیدان، اقلید و ممسنی در جایگاه چهارم قرار گیرد اما این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد منفی ۷۸ درصدی داشته است.

در سال زراعی گذشته در این موقع از سال بیش از ۱۷۳ میلیمتر در سطح لارستان باریده بود که در سال جاری فقط ۳۸٫۵ میلیمتر بارندگی در این شهرستان داشته ایم.

در مجموع سطح استان فارس نیز در سال جاری زراعی شاهد کاهش گسترده بارندگی بوده ایم که در سال گذشته به طور میانگین در سطح شهرستان های فارس در این فصل از سال ۱۵۷٫۵ میلیمتر باران باریده بود که متأسفانه از ابتدای سال زراعی جدید به طور میانگین فقط ۲۷ میلیمتر در این استان باران باریده است به عبارتی این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه گذشته منفی ۸۳ درصد است.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین