دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

بزرگترازعربستان سعودي هم جرات حرمت‌ شکني ملت ايران را ندارد

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه ديدار قائم مقام وزير امور خارجه سوئيس با وي در جمع خبرنگاران با اشاره به ادعاهاي اخير برخي مقامات عربستاني…

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه ديدار قائم مقام وزير امور خارجه سوئيس با وي در جمع خبرنگاران با اشاره به ادعاهاي اخير برخي

مقامات عربستاني براي حمله به ايران اظهار داشت: بنده اين موضوع را ازطريق مطبوعات خواندم و اميدوارم اين کلمه نامربوط درست نباشد؛ به فرض صحت، بزرگتر از اين کشورها هم جرات حرمت‌شکني ملت بزرگ ايران را ندارند.

پيش از اين بندر بن‌سلطان سفير ۲۰ ساله عربستان در واشنگتن و يکي از اعضاي بلندپايه خانواده سلطنتي حاکم بر حجاز در اظهاراتي گستاخانه مدعي شده بود که قدرت‌هاي منطقه آماده‌اند پس از توافق هسته‌اي، بدون کمک آمريکا به ايران حمله کنند.

ولايتي همچنين تاکيد کرد: ايران بدون ترديد قدرت اول منطقه محسوب مي‌شود و اگر کسي از اين کشورها و يا بزرگتر از آنها اينگونه دستور دهد اين گونه حرف‌ها لاف در غربت است.

 ولايتي در ادامه در خصوص مرجع نهايي رد يا تسليم براي پذيرش جمع‌بندي مذاکرات نيز گفت: بنده از اينکه چه کساني و يا چه نهادي دخالت مي‌کند اطلاع دقيق و نهايي ندارم.

اما اين طور که به نظر مي‌رسد شوراي امنيت ملي از سوي نظام براي تصميم‌گيري در نظر گرفته شده که مباحثي که در جمع‌بندي آمده و بسيار مهم و استراتژيک است را مورد بررسي و گفت‌وگو قرار دهد.

ولايتي ادامه داد: شوراي امنيت ملي با توجه به اعضاي آن، عالي‌ترين مرجع براي تصميم‌گيري در رابطه با مسائل امنيت استراتژيک کشور است و در نهايت مصوباتش بايد به تاييد و امضاي مقام معظم رهبري برسد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین