پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

سخنان فرماندار در جمع خبرنگاران لارستان

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در جمع خبرنگاران این شهرستان سخنرانی کرد. به گزارش میلاد لارستان، جلیل حسنی در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در جمع خبرنگاران این شهرستان سخنرانی کرد.

به گزارش میلاد لارستان، جلیل حسنی در جلسه تجلیل از اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت ۱۷ مردادماه مصادف با روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تقدیر از تلاش‌های آن‌ها، از سید علی‌اصغر رفعت حقیقی به‌عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان به دلیل عدم شرکت در این نشست علی‌رغم دعوت‌های شفاهی و کتبی انتقاد کرد.

وی با تأکید بر نقش بی‌بدیل رسانه در تحولات عصر کنونی، افزود: خبرنگاران پل ارتباطی مسئولین و مردم هستند و این رسانه‌ها افکار، عقاید، سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در همه ابعاد و عرصه‌ها تأثیرگذار هستند.

فرماندار ویژه لارستان گرفتن عکس سلفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باخانم موگرینی را قابل دفاع و در شأن نمایندگان ندانست و تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانستند بجای بزرگ‌نمایی این موضوع، تمرکز خود را در جهت مثبت مسئله و آن تقاضای مسئولین بلندمرتبه کشورها از وزیر امور خارجه کشورمان برای گرفتن عکس سلفی معطوف کنند و باعث تأثیرات مهم فراملی برای کشورمان شوند.

معاون استاندار فارس سرعت و دقت عمل در عرصه خبررسانی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برای یک خبرنگار و رسانه منعکس کردن واقعیت و حقیقت یک اصل به‌حساب می‌آید.

وی نیروی انسانی را محور تحولات برشمرد و یادآور شد: یک خبرنگار باید برخوردار از علم، تخصص، تعهد، امانت‌داری، متدین و واقع‌نگر باشد.

حسنی با اشاره به اینکه انتشار یک خبر می‌تواند قدرت یک کشور را در عرصه قدرت نرم یا سخت تغییر دهد، گفت: بعضی‌اوقات قدرت یک رسانه از قدرت یک مسئول بالاتر است و یا گاهی نفوذ یک رسانه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره می‌تواند تفکر خاصی را به جامعه منتقل کند.

وی با ابراز امیدواری برای توجه ویژه مردم و مسئولان به نقش و جایگاه خبرنگاران، گفت: از طرفی از خبرنگاران انتظار می‌رود واقعیات را منعکس کنند و به‌گونه‌ای رفتار نکنند که با افکار عمومی بازی شود.

فرماندار ویژه لارستان با تأکید بر توجه به ساختارهای فرهنگی مشترک موجود در جامعه به‌دوراز تفکرات و جریانات سیاسی، افزود: نحوه انتشار خبر می‌تواند القاکننده افکار و عقاید باشد.

عالی‌ترین نماینده دولت در لارستان انتقاد را راهکار مناسبی برای کاهش اشتباهات و کاستی‌ها دانست و تصریح کرد: انتقاد شفاف، صریح و واقعی می‌تواند باعث رفع سریع مشکلات شود.

در این نشست صمیمانه، نمایندگان هر یک از نشریات و سایت‌های خبری به بیان دیدگاه‌های خود ازجمله درخواست از ادارات برای کمک‌های مالی از طریق دریافت آگهی، اهمیت دادن بیشتر به اصحاب رسانه، پرداختن به مسائل مردم و دوری از سیاست زدگی‌های منطقه‌ای، بهبود وضعیت روابط عمومی‌ها در ادارات و ارتباط مداوم با رسانه‌ها، ایجاد فرهنگ خریدن و خواندن نشریات و توزیع کمک‌های دولتی به نشریات متنوع پرداختند.

به گزارش میلاد لارستان در پایان این مراسم، با اهدای لوح یادبود از تلاش‌های خبرنگاران فعال در روزنامه‌ها، نشریات، پایگاه‌های خبری، سایت‌ها و غیره تجلیل شد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین