چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

شناسایی گسلهای فعال فارس با25 ایستگاه

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور از راه اندازی ۲۵ ایستگاه برای شناسایی گسل‌های فعال این استان خبرداد. طهمورث یوسفی با بیان اینکه استان فارس از استانهای…

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور از راه اندازی ۲۵ ایستگاه برای شناسایی گسل‌های فعال این استان خبرداد. طهمورث یوسفی با

بیان اینکه استان فارس از استانهای زلزله خیز کشور به شمار می رود، بیان کرد: در این راستا زمین شناسی بررسی و شناسایی گسل‌های فعال این استان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: گسل‌های اصلی استان شامل گسلهای غربی هستند که از نزدیکی کازرون آغاز و تا منطقه سروستان ادامه دارد.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مرکز شیراز) افزود: در این رابطه شبکه‌بندی‌های لازم انجام شده و ۲۵ ایستگاه در این محدوده راه اندازی و GPS در این ایستگاه ها نیز نصب شده است. وی با تاکید بر اینکه هدف از انجام این کار شناسایی گسلهای فعال و بررسی میزان حرکت آن‌هاست، بیان کرد: در دو مرحله برداشت انجام می شود و بر اساس داده هایی که به دست می آید وضعیت گسل‌های استان مشخص می شود.

یوسفی گفت: بخش‌هايی از شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق استان فارس بر روی گسل قرار دارد كه به عنوان نمونه می توان به شهرستانهاي كازرون، فيروزآباد، فراشبند، زرين دشت، لارستان و… كه بر روی كمربند زلزله قرار گرفته اند، اشاره كرد.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از مهر، مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشوردر خصوص گسلهاي فعال در استان فارس افزود: گسل كازورن كه به گسل قطر كازرون معروف است و گسل منطقه كوهمره سرخي از جمله گسلهاي استان به شمار مي روند كه نسبت  به ديگر گسلها فعال ترند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “شناسایی گسلهای فعال فارس با25 ایستگاه”

  1. rahim گفت:

    سلام، شناسایی گسل های فعال مرکز استان فارس آیا شروع شد؟؟ نتیجه چی شد؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین