دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

توریست پذیری لارستان و کوته بینی مسئولین

بی شک لارستان به دلیل گرمی آب و هوای خود دارای یک طبیعت خاص می باشد که مورد پسند عده ای بوده و بالعکس عده ای دیگر را از خود…

بی شک لارستان به دلیل گرمی آب و هوای خود دارای یک طبیعت خاص می باشد که مورد پسند عده ای بوده و بالعکس عده ای دیگر را از خود دور می سازد. این که

تعداد زیادی لارستانی به همین دلیل از منطقه خویش مهاجرت کردند  موضوعی است که در یادداشت های بعدی بدان خواهیم پرداخت؛ اما در این مجال به محاسن این نوع آب و هوا پرداخته خواهد شد. مطالبی که در ذیل می آیند تلفیقی از یادداشت های کاربران محترم میلادلارستان جهت ارتقا و توسعه لارستان بزرگ بوده که توسط تیم تحلیل و توسعه میلادلارستان خلاصه و ساختار یافته و جهت استفاده و بهره برداری مسولان منتشر می شود.

 
در حال حاضر که تمرکز روی هر موضوعی خود هزینه بر (مادی و ..) می باشد؛ یکی از راه های کسب درآمد  بدون خرج آنچنانی برای هر منطقه، ایجاد شرایط مناسب جهت جذب توریست و جهانگردان  به آن منطقه می باشد. به عنوان مثال در کشور چین شهرک هایی ساخته اند که نماد هر کشور (مثلا تخت جمشید ایران) را به صورت ماکت در آورده اند تا بتواند توریست را به خود جذب کند؛ ولی متاسفانه ما با اینکه آثار تاریخی نفیسی داریم از آنها خوب استفاده نمیکنیم .

با تغییر نگرش مردم و مسئولین باید رویکرد فرهنگی لارستان به سمت انجام فعالیت های کیفی و کاربردی برود که علاوه بر سودآوری برای منطقه بتواند نام لارستان را نیز در ایران درخشان کند.
به عنوان مثال در شهر لار آب انبار های بسیاری وجود دارد که میتواند لارستان را نه تنها در ایران بلکه در جهان منحصر به فرد کند . اگر و تنها اگر به همین آب انبار ها بها داده شود و مرمت وبازسازی مناسب صورت گیرد، می تواند لارستان را در زمره شهرهای دارای جاذبه مناسب توریستی به شمار آورد. به عنوان مثال می توان گفت یزد شهر بادگیرهاست چرا لارستان شهر آب انبارها نباشد .این عنصر مهم تاریخی یکی از هزاران پتانسیل لارستان می باشد .  همچنین احیای کاروانسراهای داخل شهر و همچنین بین راهی که تعدادشان کم نیست ، احیای خانه های تاریخی لارستان، احیای بافت تاریخی شهر قدیم، شناساندن چار برکه و دهنشیر که زاد گاه اصلیش لارستان است

تازه این بخشی کوچک از پتانسیل تورسیتی و گردشگری لارستان است.

لارستان  با توجه به مزیت دارا بودن فرودگاه بین المللی و همچنین قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی شمال تا جنوب کشور و ایجاد تاسیسات حمل و نقل ریلی در آینده نزدیک، می تواند به خوبی در حمل و نقل توریست موثر باشد.

این مهم علاوه بر موضوعات بالا می تواند  با احداث  سایت بزرگ رصدخانه ای و موزه و نمایشگاه دائمی در کنار پژوهش سرای علمی و از همه مهم تر ایجاد منطقه تفریحی، علمی و فرهنگی در تپه رصدخانه  صورت پذیرد.
چرا که آسمان لارستان پس از کرمان بهترین آسمان در کشور است این مهم می تواند توریسم پروری و جذب سرمایه را در منطقه به ارمغان آورده و  درآمد ناشی از این منبع می تواند سالیانه معادل کل هزینه استفاده شده در ساخت این مرکز باشد.  

همچنین گردشگری سلامت نیز که بارها از طریق همین رسانه مورد تذکر قرار گرفته است از دیگر موضوعاتی است که می تواند در راستای توسعه منطقه موثر باشد.

این تحول شگرف در لارستان  همت مسئولان، سرمایه گذاران و حتی خیرین  را می طلبد.

فرماندار محترم؛ شورای شهر  و شهردار محترم؛ مدیریت محترم شبکه بهداشت، دفتر محترم نمایندگی وزارت امورخارجه، اداره محترم فرهنگ و ارشاد، نماینده محترم مردم، خیرین و سرمایه گذاران محترم ، و همه در این زمینه می توانند به سهم خود موثر باشند؛ اما چرا این مهم تا کنون با کوته بینی عده ای مسئولین (که متاسفانه به اشتباه از عدم توانمندی لارستان در جذب توریست سخن می گویند) رخ نداده است…

میلادلارستان آماده پاسخگویی مسئولان بوده و خواهد بود….

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین