جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

ایجاد شهرک ویژه صنعتی لارستان در اولویت قرار می‌گیرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ایجاد و راه‌اندازی شهرک ویژه صنعتی بزرگ در لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، احد فتوحی در جلسه…

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ایجاد و راه‌اندازی شهرک ویژه صنعتی بزرگ در لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، احد فتوحی در جلسه با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مسؤولان شهرستان برای ترسیم آمایش صنعت لارستان مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای اظهار داشت: نیاز است با راه‌اندازی شهرک ویژه صنعتی در فضایی حداقل با یک هزار هکتار برنامه‌ریزی مناسبی برای استقرار صنایع و جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود تا بسترهای لازم برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی از فرماندار ویژه لارستان درخواست کرد اراضی مناسب و مستعد به‌منظور راه‌اندازی این شهرک را به این شرکت معرفی تا مراحل اخذ مجوزها در سطوح ملی و استانی انجام شود و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان، وسعت منطقه، وجود سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی لارستانی مقیم کشورهای حوزه خلیج‌فارس و نیز نزدیکی با کشورهای حاشیه حوزه خلیج‌فارس راه‌اندازی این شهرک در این منطقه‌ی توجیه‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی نواحی جدید صنعتی در مناطق فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی نظیر جویم و بنارویه و صحرای باغ خبر داد و گفت: مسؤولان شهرستان زمین مناسب دارای حداقل آب موردنیاز بخش صنعت معرفی کنند، آماده راه‌اندازی نواحی صنعتی برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اختصاص مشوق‌های جدید برای سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی لار، اوز، بیرم، حسن لری و پشت سنگر تصریح کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران شهرک‌های صنعتی لار، حسن لری و پشت سنگر در صد بهای نقدی به ۱۰ درصد با اقساط ۴۲ ماهه و در شهرک‌های صنعتی اوز و بیرم نیز درصد نقدی به ۵ درصد با اقساط ۴۸ ماهه رسیده است.

فتوحی ادامه داد: به‌شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تأسیس سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی بیرم تا سقف ۹۰ درصد، در شهرک صنعتی اوز تا سقف ۷۰ درصد و در شهرک‌های صنعتی لار، حسن لری و پشته سنگر نیز تا سقف ۵۰ درصد از مشوق سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند.

وی با تأکید بر توسعه و تکمیل برخی زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی لار مطرح کرد: این شهرک‌ها درزمینه‌ی زیرساختی وضعیت مناسبی دارند و شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم است و به‌زودی طرح تصفیه‌خانه نیز به مدار وصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرد: شهرک صنعتی لار که بزرگ‌ترین شهرک صنعتی جنوب استان محسوب می‌شود، با ۱۱۸ هکتار مساحت، ظرفیت استقرار ۲۹۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال ۱۴۰۰ نفر را دارد که تاکنون ۱۱۸ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و دارای ۷۶ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۸۰۰ نفر است.

فتوحی خاطرنشان کرد: در نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر نیز با ۳۰ هکتار مساحت، تاکنون ۲۷ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقدشده که از این تعداد ۹ واحد با اشتغال ۱۱۳ نفر در مرحله بهره‌برداری و ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی به‌منظور توسعه شهرک صنعتی پشت سنگر در فضایی به مساحت ۶۰ هکتار خبر داد و گفت: کار الحاق اراضی به این شهرک انجام‌شده و به‌زودی مراحل زون بندی کاربری اراضی الحاقی نیز مشخص خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “ایجاد شهرک ویژه صنعتی لارستان در اولویت قرار می‌گیرد”

  1. ناشناس گفت:

    بجاي منطقه ويژه اقتصادي ،شهرک ويژه صنعتي بهمون دادن ،اگه به درد بخور بود تا الان لامرد و جهرم و …داشتن

    • amdin گفت:

      میلاد لارستان: دوست عزیز منطقه ویژه اقتصادی اساسا ارتباطی با شهرک ویژه صنعتی ندارد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین