چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

ساخت مستند زندگی “آیت‌الله سید عبدالحسین لاری”

میلاد لارستان: مستند زندگی « آیت‌الله سید عبدالحسین لاری» با هدف الگوسازی از این عالم مجاهد برای نسل امروز در لارستان ساخته می‌شود. به گزارش میلاد لارستان؛ حجت‌الاسلام احسان تندگام،…

میلاد لارستان: مستند زندگی « آیت‌الله سید عبدالحسین لاری» با هدف الگوسازی از این عالم مجاهد برای نسل امروز در لارستان ساخته می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت‌الاسلام احسان تندگام، نویسنده فیلم‌نامه این مستند، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری از علمای مجاهد لارستان است که به دلایل مختلف می‌تواند الگویی برای نسل جوان و جامعه امروز باشد و به همین دلیل مستند زندگی این عالم بزرگ ساخته می‌شود.

وی با اشاره به بخشی از رفتار و گفتار آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری گفت: فتوای تحریم کالای خارجی و استفاده از کالای داخلی، عجین بودن سیاست و دیانت ایشان، تشکیل نخستین حکومت اسلامی و مبارزه مستعمر با استعمار به ویژه انگلیس از مواردی است که بازخوانی آنها برای جامعه امروز ضروری است.

نویسنده فیلم‌نامه مستند زندگی «آیت‌الله سید عبدالحسین لاری» افزود: بخش عمده این فیلم به زندگی سیاسی ایشان حدود سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۳۰ قمری یعنی از زمان سفر ایشان از نجف به لار و تشکیل حکومت اسلامی می‌گذرد البته تلاش شده که بخشهایی از جنبه‌های عرفانی و علمی ایشان نیز بیان شود.

حجت‌الاسلام تندگام خاطرنشان کرد: کار نگارش فیلم‌نامه به پایان رسیده و مصاحبه‌های مربوط به ان نیز انجام شده است و در صورت تامین منابع مالی کار ساخت این فیلم به زودی شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: روح‌الله رفیعی کارگردان این فیلم و سید احمدرضا معتمدی، نوه دختری آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری و کارگردان فیلم آلزایمر، مشاوره این فیلم را برعهده دارند.

نویسنده فیلم‌نامه مستند زندگی «آیت‌الله  سید عبدالحسین لاری» که این فیلم پنجمین کار نگارشی وی است، بیان کرد: تلاش می‌شود که شخصیتی که برای نقش آیت‌الله عبدالحسین لاری انتخاب می‌شود با عقاید ایشان همسو باشد.

حجت‌الاسلام احسان تندگام از سال ۹۰ وارد عرصه سینما شده و تاکنون در جشنواره فیلم‌ اولی‌ها و جشنواره اشراق رتبه‌هایی را کسب کرده است. وی هم اکنون در دانشکده صداوسیمای قم مشغول به تحصیل است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین