جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

لزوم ورود منسجم خیرین لارستان، خنج، گراش و اوز برای تکمیل پردیس علوم پزشکی لارستان

پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان که مجموعه ای کامل و تجمیع شده از بخش های مختلف آموزشی، بهداشتی،درمانی، اداری، پژوهشی، خدماتی و ورزشی را شامل می شود و هم اینک…

پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان که مجموعه ای کامل و تجمیع شده از بخش های مختلف آموزشی، بهداشتی،درمانی، اداری، پژوهشی، خدماتی و ورزشی را شامل می شود و هم اینک با همت و مشارکت دولت و خیرین درحال اجراست برای تکمیل و بهره برداری کامل نیازمند تزریق بودجه است که برای این مهم نیاز به ایجاد انسجام و ترغیب خیرین لارستان، خنج، گراش و اوز برای ورود به تکمیل این پروژه بزرگ و ماندگار است.

به گزارش میلاد لارستان، عملیات اجرایی سایت دانشگاهی علوم پزشکی لارستان که از سال ۹۳ آغاز شده، ۵۳ هکتار  وسعت دارد و با همت و مشارکت فعال خیرین و نیک اندیشان در حال احداث است.

همه مردم و مسئولان بر این اصل واقفند که توسعه بهداشت و درمان می‌تواند منجر به آسودگی خاطر مردم، کاهش هزینه‌ها، عدم نیاز به مسافرت به مراکز مجهزتر، صرفه‌جویی در انرژی، توسعه متوازن امکانات، جذب بودجه و تجهیزات و دهها اثرات مثبت دیگر می‌شود.

از گذشته دور دغدغه مردم خونگرم لارستان بزرگ، توسعه و رونق مراکز درمانی بوده است و به همین جهت خیرین آن با هر وسع مالی با حضور فعال و بدون‌چشم‌داشت کوشیده‌اند تا با ساخت فضاهای فیزیکی و همچنین خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی، گامی در راستای رفع کمبودها بردارند.

رشد مراکز علمی و دانشگاهی در کنار مراکز درمانی و بهداشتی، می‌تواند موجب رفع نیاز به نیروهای متخصص، ماندگاری بیشتر آنان، رونق فضاهای فیزیکی ایجاد شده درمانی و غیره می‌شود.

لازمه ارتقاء پزشکی خطه لارستان وجود دانشگاه و مراکز علمی مرتبط با آن است. برای رشد علمی و جذب رشته‌های دانشگاهی نیاز به فضای آموزشی و ساختمان‌های لازم است.

از سال ۹۳، کار احداث پردیس دانشگاهی علوم پزشکی لارستان به همت خیرین شامل مجموعه ای کامل از بخش های مختلف از جمله اداری، دانشگاهی، آموزشی و بهداشتی، خدماتی و ورزشی با هدف ارتقاء دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه شروع شده است که به دلائل مختلف از جمله شرایط اقتصادی کشور، هنوز بخش اعظمی از پروژه‌های بزرگ پردیس علوم پزشکی لارستان به اتمام نرسیده و از طرفی، بسیاری از طرح‌ها به جهت نبود اعتبارات دولتی یا خیرین هنوز وارد فاز عملیاتی و اجرایی نشده است.

در این پردیس دانشگاهی بیش از سه هزار و ۲۰۰ مترمربع  خوابگاه دانشجویی، ۸۵۰ متر  برای ساختمان مجتمع فرهنگی ، هزار و ۴۰۰ متر برای ساختمان معاونت غذا و دارو ، سه هزارو ۲۰۰ متر مجموعه ستاد دانشکده و فضای اداری، یک هزار مترمربع زیربنای آموزشگاه بهورزی و هزار و ۵۰ متر برای ساخت استاد سرا که هم اینک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد طراحی و پیش‌بینی شده است.

همچنین ۲ جایگاه  برای نشست و برخاست بالگرد و نیز فضاهای ورزشی و پارک و چمن مصنوعی نیز در این سایت طراحی شده که چندی پیش با حضور سخنگوی وزارت بهداشت کلنگ‌زنی شد.

ساختمان ها و فضاهای موجود از ۱۰ تا بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان یکی از برنامه های مهم و مکانیسم های لازم برای تخصیص اعتبارات دولتی و ملی نیازمند تعیین ردیف های اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۱ است که به دنبال تامین شرایط و مقدمات لازم برای تحقق این مهم هستیم که تا آن زمان نیاز است تا خیرین خطه لارستان، خنج، گراش و اوز همچون گذشته آستین همت را بالا بزنند و با عهده‌دار شدن بخش‌های مختلف پردیس علوم پزشکی لارستان که پروژه‌ای کلان و ماندگار است، بتوان این طرح‌ها را مورد بهره‌برداری قرار داد.

بدون شک برای تکمیل و بهره برداری از این پردیس نیازمند حمایت، همت و پشتیبانی جدی از سوی دولت، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت در سطح ملی و پشتیبانی مالی و معنوی از سوی مدیریت اجرایی در سطح استان و شهرستان است اما کمک خیرین می‌تواند حرکت توسعه را سرعت ببخشد.

آنچه نباید مورد غفلت واقع شود، انتظار می رود به همان میزان که خیرین و نیک اندیشان در این گونه کارهای عام المنفعه حضوری فعال و امیدبخش دارند دولت و مجموعه وزارت بهداشت نیز همگام با خیرین برای تکمیل این سایت دانشگاهی ما را یاری دهند.

تکمیل و بهره برداری از پردیس علوم پزشکی لارستان می‌تواند بسیاری از نیازها و خدمات بهداشی، درمانی و آموزشی در مناطق جنوبی استان فارس و حتی استان های همجوار را پوشش دهد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “لزوم ورود منسجم خیرین لارستان، خنج، گراش و اوز برای تکمیل پردیس علوم پزشکی لارستان”

  1. خیر اندیش گفت:

    جناب مسئول محترم شما چه قولی به خیرین و مردم شریف جنوب فارس میدهی… اینهمه خیرین شبانه روز پشت و پناه علوم پزشکی لارستان و بهداشت و درمان منطقه بوده اند و تا ابد خواهند بود اما لااقل شما هم پیگیر واقعی ایجاد و تاسیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان باشید .مردم وقتی می بینند دولت محترم بدون منت برای شهرهای همجوار بیمارستانهای بزرگ با تمام امکانات می سازد …. حداقل درخواستی که دارند ارتقای علوم پزشکی لارستان به دانشگاه است که درد جنوب فارس دوا گردد

  2. ناشناس گفت:

    جناب مسئول محترم شما چه قولی به خیرین و مردم شریف جنوب فارس میدهی… اینهمه خیرین شبانه روز پشت و پناه علوم پزشکی لارستان و بهداشت و درمان منطقه بوده اند و تا ابد خواهند بود اما لااقل شما هم پیگیر واقعی ایجاد و تاسیس دانشگاه علوم پزشکی لارستان باشید .مردم وقتی می بینند دولت محترم بدون منت برای شهرهای همجوار بیمارستانهای بزرگ با تمام امکانات می سازد …. حداقل درخواستی که دارند ارتقای علوم پزشکی لارستان به دانشگاه است که درد جنوب فارس دوا گردد

  3. گراشی گفت:

    همه شهر های منطقه خودشان دارای مشکلات وکمبود ها هستند لزومی ندارد که اینگونه تقاضا ها مطرح. شود. معمولا. خیران. ونیکو کاران به عشق. زادگاه خیر وخیرات میکنند

  4. ناشناس گفت:

    پیشنهاد
    خیرین و مسولین به دولت پیشنهاد دهند هزینه اب -راه-علوم پزشکی را پرداخت کنند و دولت طی ۱۰ سال به خیرین برگرداند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین