سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

انتقال آب و توسعه بزرگ راهها؛ از طریق چینی ها

هفته گذشته هیاتی متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون عمران و برخی از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی راهی کشور چین شدند تا در دیدار از شرکت…

هفته گذشته هیاتی متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون عمران و برخی از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی راهی کشور چین شدند تا در دیدار از شرکت ها و پروژه های بزرگ عمرانی این کشور، راههای تحقق فاینانس ۱۰ میلیارد دلاری ایران از چین را مورد ارزیابی قرار دهند. چینی ها قرار است در ازای اجرای برخی از پروژه های عمرانی در کشورمان، بخشی از هزینه نفت خریداری شده از ایران را پرداخت کنند.

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس و رئیس کمیته حمل و نقل خانه ملت نیز در این سفر حضور داشت. وی گفت: در بازدیدی که از بنادر، راهها و پروژه های بزرگ کشور چین داشتیم،‌ راههای استفاده از این ظرفیت های فنی و مهندسی توسط کشورمان در زمینه های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به این که چینی ها توان منحصربفردی در اجرای پروژه های بندری و دریایی و تامین تجهیزات توسعه بنادر دارند،‌مقرر شد تا با نظر کارشناسی وزارت راه،‌امکان استفاده از این ظرفیت ها فراهم شود.

 به گزارش میلادلارستان و به نقل از جنوب ایران، نماینده مردم بندرلنگه، بستک و گاوبندی(پارسیان) در مجلس افزود:  در بودجه سال ۱۳۹۳ کشورمان قرار است که بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های بزرگ در کشورمان از طریق فاینانس صورت گیرد که پیش بینی دولت در این زمینه، استفاده ۱۰ میلیارد دلاری از فاینانس چینی ها است که عمدتا در حوزه های بندری و دریایی، توسعه سواحل، انتقال آب و اجرای آبشیرین کن ها و توسعه راهها و بزرگ راهها است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین