سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اداره استاندارد لارستان پاسخگو باشد!

با شروع فصل گرما در منطقه لارستان بزرگ و به اصطلاح خودمان خورماپزون؛ بازار بهره برداری از محصول خرمای لارستان بزرگ و مناطق اطراف نیز گرم گرم می شود. طبق…

با شروع فصل گرما در منطقه لارستان بزرگ و به اصطلاح خودمان خورماپزون؛ بازار بهره برداری از محصول خرمای لارستان بزرگ و مناطق اطراف نیز گرم گرم می شود. طبق سخنان فرماندار ویژه لارستان در زمینه صادرات خرما در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار تن خرما با تأییدیه اداره استاندارد لارستان صورت گرفته و پس از  انجام آزمون‌های لازم به خارج از کشور صادر کرده است. به دلیل وجود همین پتانسیل بود که طی دیدار دوماه پیش

مدیرکل اداره استاندارد فارس از لارستان، شخص مدیرکل نوید راه‌اندازی آزمایشگاه محصولات خشکبار و خرما را برای نخستین‌بار بعد از شیراز در لارستان داده و اظهار داشته بود: “با راه‌اندازی این آزمایشگاه، واحدهای تولیدی در شهرستان امورات خود را انجام می‌دهند و نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست”
 مرتضی رهنما در این زمینه بیان داشته بود: در راستای نظارت بیشتر بر کیفیت محصولات تولیدی داخل و محصولاتی که صادر می‌شود با واگذاری امورات واحدهای تولیدی به بخش خصوصی در این زمینه آزمایشگاهی برای تست خشکبار به خصوص خرما توسط بخش خصوصی راه اندازی می‌شود تا اموری که مربوط به تست خرما است در بحث صادرات و عرضه در بازارهای داخلی با نظارت اداره کل استاندارد انجام شود.

حال باید این سوال را از مسئولان اداره استاندارد لارستان پرسید که از دو ماه پیش تاکنون چه فعالیت هایی در این زمینه انجام داده اند؟ آیا از بخش خصوصی خاصی در این زمینه یاری جسته اند؟آیا از این پتانسیل خفته موجود نباید بهره جست؟

جهت توجه بیشتر مخاطبان باید گفت که اداره استاندارد در استان فارس در سال ۱۳۴۲ شروع بکار کرد. از سال ۱۳۴۳ اداره استانداردفارس و بنادر رسماً و مستقلاً با ۵ نفر پرسنل شروع بکار و درسال ۱۳۵۱ بصورت  استاندارد منطقه فعاليت خود را ادامه داد.  در سالهای بعدی با تقويت و توسعه کادر و تشکيلات دامنه فعاليت استاندارد فارس بسيار توسعه يافت . دراسفند ۱۳۷۶ اداره استاندارد شهرستان لارستان شروع به فعاليت نمود ومنطقه جنوب فارس را تحت پوشش قرارداد و در راستاي گسترش بيشتر فعاليتها اداره استاندارد شمال فارس در شهريور ۱۳۸۵ در شهرستان اقليد افتتاح گرديد . اخیرا نیز بخشی از فعالیت هایی که در جنوب فارس از طریق اداره استاندارد لارستان انجام می شده با ایجاد اداره استانداد جهرم به آن اداره واگذار گشته است.

چارت سازمانی این اداره را از اینجا دریافت نمایید

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین