سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تشکیل دبیرخانه فارسیان خارج از کشور با 4 کمیته راهبری

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس افزود: شوراهای استانی امور ایرانیان خارج از کشور بستر قانونی مناسبی برای حل و فصل مشکلات فارسیان مقیم کشورهای خارجی است…

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس افزود: شوراهای استانی امور ایرانیان خارج از کشور بستر قانونی مناسبی برای حل و فصل مشکلات فارسیان مقیم کشورهای خارجی است که در راستای رهنمودهای ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب(مد ظله العالی) و دستورات رییس‌ جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رسیدگی جدی به امور ایرانیان خارج از کشور شکل گرفته است. استاندار فارس

گفت: تشكيل شوراهاي استاني امور ايرانيان خارج از كشور با رويكرد خدمت‌محور و فرصت‌محور در دولت تدبير و اميد فرصت مناسبي براي رفع مسائل و مشكلات و استفاده از توانمندي‌هاي ايرانيان مقيم خارج فراهم كرده است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از اداره‌كل روابط‌عمومي و امور بين‌الملل استانداري فارس، دكتر سيد محمد احمدي در اولين جلسه شوراي استاني امور ايرانيان خارج از كشور كه با حضور معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري فارس برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ريزي به منظور ارائه خدمات بهينه و بسترسازي براي بهره‌گيري از توانمدي‌هاي تخصصي، علمي، فناوري و اقتصادي ايرانيان مقيم خارج از مهم‌ترين اهداف تشكيل شوراهاي استاني امور ايرانيان خارج از كشور است.

وي خاطرنشان كرد: استان فارس از نظر تعداد ايرانيان مقيم خارج از كشور به خصوص كشورهاي حوزه خليج فارس در رتبه‌هاي اول كشور قرار دارد كه بايستي از ظرفيت‌هاي كم‌نظير فارسيان خارج از كشور در عرصه‌هاي مختلف تخصصي، علمي، فناوري و اقتصادي در توسعه استان استفاده شود. 

دكتر احمدي با تأكيد بر تلاش مجموعه مديران استاني در جهت فعاليت پويا و مستمر شوراي امور ايرانيان خارج از كشور در فارس تصريح كرد: دبيرخانه شوراي استاني امور ايرانيان خارج از كشور در حوزه معاونت برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري و متشكل از چهار كميته كاري با عناوين كميته اقتصادي و بازرگاني، كميته علمي و آموزشي، كميته حقوقي و كنسولي و كميته فرهنگي و رسانه‌اي كه مسئوليت هر يك از اين كميته‌ها بر عهده يكي از دستگاه‌هاي استاني است، تشكيل شده و با توجه به اهميت موضوع دبيري اين شورا بر عهده معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري قرار گرفته است.

وي همچنين دبير، مسئولين و اعضاء شوراي استاني امور ايرانيان خارج از كشور را موظف كرد برنامه‌ريزي لازم به منظور تشكيل منظم و منسجم جلسات شورا و كميته‌هاي زير مجموعه اين شورا را به عمل آورده و  مصوبات را تا اجراي كامل پيگيري كنند.

شايان ذكر است در اين جلسه پس از معرفي ساسان تاجگردون؛ معاون برنامه‌ريزي و اشتغال استانداري فارس به عنوان دبير، رييس دانشگاه شيراز به عنوان مسئول كميته علمي و آموزشي، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول كميته اقتصادي و بازرگاني، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان مسئول كميته فرهنگي و رسانه‌اي و رييس دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در استان فارس به عنوان مسئول كميته حقوقي و كنسولي شوراي استاني امور ايرانيان خارج از كشور در فارس انتخاب شدند.

میلادلارستان: بی شک بخش اعظم ایرانیان خارج ار کشور در استان فارس متعلق به لارستان بزرگ و حوزه جنوب فارس می باشد. تشکیل چنین کمیته ای می تواند بیش از پیش در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی کل استان و مخصوصا لارستان بزرگ موثر بیفتد. کاربردی نمودن چنین کمیته ای در منطقه به مشارکت مستمر فرمانداری ویژه لارستان بزرگ و مسئولان دانشگاه های لارستان، صنعت ومعدن و تجارت لارستان، نمایندگی وزارت خارجه در لارستان و فرهنگ و ارشاد لارستان همگی با مسئولان کمیته در استان میسر خواهد بود. میلاد لارستان در روزهای آتی گزارشی مبسوط ارائه خواهد داد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین