سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

مدیر آموزش و پرورش و یک یادآوری

 مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید آموزش و پرورش لارستان در روز شنبه ۳۱ خرداد با حضور مسئولین استانی و شهرستاني برگزار و آقای بیژنی فرصت خدمت گذاری…

 آموزش و پرورش برای توسعه و پیشرفت به ...مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید آموزش و پرورش لارستان در روز شنبه ۳۱ خرداد با حضور مسئولین استانی و شهرستاني برگزار و آقای بیژنی فرصت خدمت گذاری را به آقای فیاض پور واگذار کردبا تقدیر و تشکر از زحمات چند ساله آقای بیژنی، برای ایشان آرزوی توفیق دارم و امید که جناب فیاض پور نیز در این مسئولیت خطیر موفق و موید باشند.

نوشته پیش رو یادآوری اولین آشنایی نگارنده با ایشان است که اینک به سمَت  مدیریت آموزش و پرورش لارستان منصوب شده اندشاید این خاطره را به یاد نداشته باشند و یا به سختی به یاد آورند . چند سال پیش به اتفاق یکی از معاونین وقت آموزش و پروش لارستان جهت شرکت در یک همایش استانی به شیراز عزیمت نمودیم. مکان مرکز آموزشی -رفاهی فرهنگیان  بود. پس از اجرای برنامه های صبح، همه مدعوین جهت اقامه نماز ظهر و عصر به نمازخانه هدایت شدند در آنجا معاون وقت اداره  ،آقای فیاض پور را به عنوان مسئول آموزش و پرورش یکی از بخش ها معرفی نمود. در آن هنگام آموزش و پرورش لارستان در آستانه تغییر مدیریت بود و هر دو در رابطه با موضوعات مختلف به گفتگوپرداختند. آقای فیاض پور در بخشی از صحبت های خود  با معاون اداره به آموزش وپرورش لارستان گریزی زدند و به چند نکته با این مضمون اشاره نمودند «…… از مدیر بعدی آموزش و پرورش لارستان پرسیدند وگفتند در نظر داشته باشید که آموزش و پرورش لارستان چه جایگاهی در سطح استان دارد ….. ما بعنوان آموزش و پرورش مناطق اگر با مشکلی روبرو شویم و به اداره کل مراجعه  کنیم به ما می گویند شما با آموزش و پرورش لار در ارتباط باشید هر آنچه لار بگوید از نظر ما مسلم است که تصمیم درستی است و آن را نشانه ای ازجایگاه آموزش و پرورش لارستان در سطح استان دانسته و اضافه نمودند که باید لار همچنان نقش  آموزش و پرورش مادر را داشته باشد…»

در چند ماه اخیر که موضوع انتصاب ایشان مطرح بود نیز چند بار به صورت اتفاقی دقایقی با هم صحبت داشتیم  و در گفته های خود تقریبا به همان نکات اشاره مجدد داشتند  و اضافه نمودند  لار ظرفیت های بالایی دارد که نقطه قوت آن نیروهای متعهد با وجدان کاری بالا است که در کمتر جایی می توان یافت.در جلسه معارفه نیز بر ظرفیت های بالای شهرستان در حوزه های مختلف تاکید کردند.

هدف ازنقل این خاطره یادآوری گفته ها ی دیروز جناب فیاض پور است . حال که خداوند این فرصت را برای شما فراهم نموده  از موقعیت پیش آمده در جهت تقویت جایگاه آموزش و پرورش لارستان استفاده نمایید. در این رابطه چند نکته را پیشنهاد می نمایم :

*ایجادبانک اطلاعاتی نخبگان:

طی سنوات گذشته تعداد قابل توجهی از دانش آموزان مستعد منطقه و خصوصا شهر لار در  معتبر ترین دانشگاه های داخل و خارج از کشور پذیرش شده اند تشکیل این بانک اطلاعاتی برای استفاده بهینه از توان علمی آنان در جهت توسعه منطقه ضروری است .

*موزه دستاوردهای فرهنگیان و دانش آموزان :

همه ساله فرهنگیان ودانش آموزان در عرصه های مختلف فرهنگی ،علمی ،هنری،قرانی ،ورزشی و…. موفقیت هایی را بدست آورده و می آورند اما این موفقیت ها و دستاوردها برای زمان کوتاهی در اذهان می مانند و به اجبار مشمول گذرزمان شده و به تاریخ سپرده می شوند دیگر نه نامی از آنها می ماند و نه اثری که برای آن زحمت کشیده اند اما ایجاد یک موزه در نگهداری این دستاوردها سهم بسزایی دارد.

*دانشگاه فرهنگیان :

از چند سال پیش آموزش و پروش لارستان با کمبود نیروهای بومی روبرو بوده است ومسئولین ارشدآموزش و پرورش استان برای حل این مشکل همواره برتربیت نیروهای بومی  به عنوان یک راه حل اساسی اصرار داشتند تاسیس دانشگاه فرهنگیان حداقل انتظار از مدیران استان است.
امید است این خواسته را به جد پیگیری نمایید حمایت مجموعه مدیریت شهرستان از این طرح فرصت خوبی برای شماست .

*حمایت عملی از نهادهای مستقل فرهنگی :

یکی از کمبودهایی که در بدنه فرهنگیان شهرستان احساس می شود همانا نبود یک تشکیلات رسمی مردمی وغیر دولتی (NGO)است که فارغ از بعضی دستور العمل های اداری به توسعه فرهنگی شهرستان کمک نماید تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته و برخی همچنان بدنبال آن هستند وجود چنین نهادهایی نه تنها تهدید نیست بلکه می توان به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد .

*اهمیت  به پروژه های تحقیقاتی فرهنگیان :

فرهنگیان شاغل در آموزش وپروش بعضا تحقیقاتی در زمینه های آموزشی داشته اند که اگر این پژوهش ها هدف دار باشد یقینا برای آموزش وپرورش مفید خواهد بود آما ر قابل توجه دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان و سایر رشته های  مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت زمینه مناسبی برای تحقیق نو وتازه را دراختیار شما  قرار می دهد آموزش و پرورش می تواند با کمتربن هزینه بیشترین بهره برداری را از پروژه های تحقیقاتی دانشجویان ببرد.

*اردوگاه دانش آموزی :

مسئولین قبل از شما قدم های ارزشمندی جهت ایجا د یک اردوگاه برداشته اند اما تا کنون به بهره برداری نرسیده امید است به این موضوع نیز به صورت ویژه توجه نمایید و در آن صورت این اردوگاه می تواند مورد استفاده تمام دانش آموزان منطقه لارستان بزرگ قرار گیرد.

*درمانگاه فرهنگیان:

در زمان مدیریت قبلی پی گیریهایی در این زمینه شده که امید می رود با استمرار آن جامعه بزرگ فرهنگیان  منطقه از خدمات آن بهره مند شوندبا توجه به موقعیت جغرافیایی شهر لار در جنوب استان و مراودات روزانه مردم و فرهنگیان استان هرمزگان اهمیت این موضوع دوچندان می شود .

*استفاده بهینه از نیروهای کارآمد منطقه :

در گوشه و کنار این منطقه نیروهای توانمند در همه سطوح وجود دارند شناسایی و استفاده از توان علمی و مدیریتی آنها زمینه تقویت جایگاه آموزش و پرورش لارستان را فراهم می نماید.

نویسنده: غلامرضا حامدپور

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین