پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

برگزاری کلاسهای تابستانه آموزش قرآن کریم

مسوول موسسه قرآنی بیت‌الاحزان لارستان از برگزاری کلاسهای تابستانه آموزش قرآن کریم خبر داد. احمد نیاورند در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه رشته های مختلف و سنین…

مسوول موسسه قرآنی بیت‌الاحزان لارستان از برگزاری کلاسهای تابستانه آموزش قرآن کریم خبر داد.

احمد نیاورند در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه رشته های مختلف و سنین متفاوت از ۴ سال به بالا می‌توانند در کلاسهای تابستانه آموزش قرآن شرکت کنند، اظهار داشت: آموزش قرآن در رشته های؛ روخوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ عمومی و نیمه تخصصی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای ترم تابستان قریب به ۲۵۰ نفر ثبت نامی داشته ایم، افزود: حفظ نیمه تخصصی به اسم «طرح قرآنی حافظون» شناخته شده که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود.

مسوول موسسه قرآنی بیت‌الاحزان لارستان این طرح را ویژه سنین ۱۰ تا۱۸ سال دانست و تصریح کرد: این طرح روزانه حفظ قران است که طی دوماه یک جزء قرآن رو حفظ خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر حفظ قرآن، کلاس های مفاهیم – احکام – روخوانی- تجوید- جلسات اخلاق و برنامه های تفریحی ورزشی به اجرا در می‌آید، خاطر نشان کرد: این کلاسها ۴ روز درهفته از ساعت ۸:۳۰ صبح الی نماز ظهر و عصر است.

نیاوند زمان اجرای این طرح را از ۳ تیر شروع و تا پایان مرداد ماه اعلام کرد و گفت: این طرح یک بسته کامل قرآنی است و برای اوقات فراغت نوجوانان و تربیت نیروی قرآنی برگزار می‌شود و در حال حاضر در ۴ مرکز با حضور۸۵ نفر درحال برگزاری است.

این کارشناس مسائل قرآنی با برشمردن مراکز قرآنی، آدرس این مراکز شهرقدیم مسجد امام علی شهرک بوستان (برادران)، شهرقدیم مسجد امام رضا شهرک صابرین(خواهران)، شهرجدید فرهنگ ۶ (برادران) و شهرجدید مسجد النبی خواهران اعلام کرد و افزود: برنامه دیگر این موسسه جهت سال تحصیلی جدید طرح مدرسه قرآن بنیان به منظور مدرسه حفظ همراه با تحصیل ویژه پسران ورودی پایه هفتم است.

وی در تشریح نحوه برگزاری این طرح، عنوان کرد: این طرح به این صورت است که طی مدت سه سال درکنار تحصیل کتاب های درسی دانش آموزان موفق به حفظ کل قرآن کریم هم خواهند شد و امتیازات ویژه ای برای حافظان کل ازجمله دریافت مدرک کارشناسی(لیسانس) علوم قرآن و حدیث از طرف وزارت علوم در صورت قبولی در آزمون، امتیاز ویژه جذب‌ دانشگاه فرهنگیان(دانشجو معلمان حافظ قرآن)و استخدامی آموزش و پرورش، تشویق خدمت سربازی و تعیین محل خدمت، بهره مندی از بیمه فعالان قرآنی، ارتقاء درجه به نیروهای مسلح(معادل ۴ سال)، اولویت استخدام در ادارات دولتی و غیره اشاره کرد.

مسوول موسسه قرآنی بیت‌الاحزان لارستان مهلت ثبت نام درکلاس ها را تا ۷ تیرماه از طریق شماره تماس ۰۹۲۱۴۰۸۵۲۶۰ خبر داد و اضافه کرد: از مسئولین و خیرین دعوت میکنیم از کلاس ها وطرح قرآنی حافظون بازدید داشته باشندو در اجرای هرچه بهتر این برنامه ها مارو یاری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین