شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

مسئولین بدانند؛ زمان مسئولیت کوتاست

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان گفت: بهترین راهی که می توان برای فرهنگ ترسیم کرد، فرهنگ عاشورائی است. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش در…

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان گفت: بهترین راهی که می توان برای فرهنگ ترسیم کرد، فرهنگ عاشورائی است. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش در آئین عبادی سیاسی این هفته شهر لار

با اشاره رشادت های حضرت آقا اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در واقعه کربلا، اظهار کرد: نخستین هدف سیدالشهداء(ع) از قیامشان، ایستادگی در مقابل ظلم و زورگویی طاغوت روزگار یعنی “یزید بن معاویه لعنت الله علیه” بود.

وی با اشاره به واقعه ای تاریخی با بیان اینکه زمانی که پیامبرخدا(ص) در برابر بنی امیه قرار گرفته بودند و تلاش داشته که رسول خدا(ص) به بیعت وادارند، افزود: در آن موقع پیامبر خاتم(ص) فرمودند: «خلافت بر آل اباسفیان حرام است».

خطیب جمعه لار با تأکید بر اینکه، عموم مردم باید اعمال، رفتار و گفتار خود را برای جلب رضایت خدای متعال و امام زمان(عج) انجام دهند، تصریح کرد: امروز خلیفه روی کره زمین حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) است و ما باید با اعمال خود زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.

وی با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) در باب جایگاه مداحان گفت: مداحان و عزاداران باید به خود افتخار کنند که از گریه کنان و مرثیه سرایان امام مظلوم شیعیان حضرت امام حسین(ع) هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف مهم قیام حضرت سیدالشهدا(ع) برپایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، خاطر نشان کرد: آنچه باید مورد توجه تک تک مردم جامعه و بخصوص مسلمانان و شیعیان باشد، عمل به این فریضه الهی است تا بدین گونه جامعه از انحراف و فساد دور نگه داشته شود.

حجه الاسلام نوربخش با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) که فرموده اند؛ «من قیام کردم تا دو اصل امر به معروف و نهی از منکر را زنده کنم»، تصریح کرد: انسان باید در مقابل زشتی ها و بدی ها بایستد و از هیچ چیز واهمه نداشته باشد، زیرا که ایمان به خدا و محبت اهل بیت(ع) است که نجات دهنده دنیا و آخرت بشریت می شود.

وی با توصیه به هیأت و عزداران حسینی در توجه به چند نکته مهم در مراسم ها، اظهار کرد: ساعات عزاداری ها بگونه ای تنظیم شود که نماز صبح حاضرین قضا نشود، با وضو و اخلاص در مراسم ها حضور یابند، حاجات در عزاداری ها در نظر گرفته شود و برای همدیگر دعا کنند و مردم حضوری باشکوه در مراسمات داشته باشند.

امام جمعه لار با اشاره به واقعه تاریخی اعتراض حضرت امام(ره) به قوانین ضد اسلام حکومت شاهنشاهی، تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با فعالیتهای انقلابی خود، امیدها و آرزوهای مستکبرین و صهیونیست را نقش برآب کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله قاضی، افزود: در سال ۵۷ آیت الله قاضی بدست منافقین کور دل به شهادت رسید که به عنوان اولین شهید محراب شناخته می شوند.

حجه الاسلام نوربخش با تبریک به مناسبت قرارگیری در آستانه روز ۱۳ آبان ماه و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، گفت: این حرکتی که بوسیله دانشجویان و دانش آموزان در سال ۵۷ اتفاق افتاد، در عالم بی نظیر بود و باعث ذلت استکبار شد.

وی تسخیر سفارت آمریکا در ایران را نخستین گام بزرگ و موثر جوانان انقلابی در مقابله با شیطان بزرگ، امریکا دانست و عنوان کرد: این اتفاق بزرگ باعث برملا شدن نقشه های استکبار جهانی شد تا جایی که امام(ره) از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند.

خطیب جمعه لار با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی، تصریح کرد: فرهنگ جامعه باید ارتقا یابد و بهترین راهی که می توان برای فرهنگ ترسیم کرد، فرهنگ عاشورائی است.

وی با تأکید بر حفظ حجاب توسط بانوان در شرکت در مراسم های عزداری، خاطر نشان کرد: خواهران دینی ما باید بدانند در بعیت با زینب کبری(س) راه ایشان را الگوی خود قرار دهند، حجاب خود را حفظ نمایند.

حجه الاسلام نوربخش با بیان اینکه چادر بانوان نشان از هویت آنهاست، تأکید کرد: لارستان بزرگ و جامعه اسلامی ما باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد و از گناه و فساد مصون گردد.

وی با خطاب قرار دادن روسای ادارات در رواج دادن امورات مردم، ابراز کرد: مسئولین رده های مختلف اداری باید بدانند که زمان مسئولیت کوتاست و باید در ارائه خدمات به مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند.

امام جمعه لار با تأکید به عزادارن در برپایی نماز سروقت، افزود: هیأت مذهبی باید در برپایی نماز جماعت بخصوص در ظهر عاشورا اهتمام جدی داشته باشند و در عمل به یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) پیشگام باشند.

گزارش: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین