پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

معرفی شرکت های دانش بنیان لارستان:سیستم های امنیتی و هوشمندسازی

میلاد لارستان: به جهت اهمیت و جایگاه شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد فناوری و لزوم حمایت از آنها در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، فراهم آوری افزایش محصولات ساخت ایران و کاهش وابستگی های اقتصادی خارجی، سعی می شود در حد همکاری نهادهای و شرکت های مربوطه نسبت به معرفی شرکتهای دانش بنیان مستقر در لارستان گام برداشت.

میلاد لارستان: به جهت اهمیت و جایگاه شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد فناوری و لزوم حمایت از آنها در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، فراهم آوری افزایش محصولات ساخت ایران و کاهش وابستگی های اقتصادی خارجی، سعی می شود در حد همکاری نهادهای و شرکت های مربوطه نسبت به معرفی شرکتهای دانش بنیان مستقر در لارستان گام برداشت.

میلاد لارستان:   لطفا خودتان را معرفی نمایید؟

فریبرز فرج پور، کارشناس ارشد مهندسی برق و مدیرعامل شرکت تولیدی خدماتی ایمن خانه آوای جنوب و همچنین عضو بنیاد ملی نخبگان فارس هستم.

میلاد لارستان:   در خصوص فعالیتهای خود توضیح فرمایید؟

ما در سال ۹۱شرکت را با هدف تولید سیستم های امنیتی و هوشمندسازی ساختمان تاسیس نمودیم و پس از آن تا اکنون موفق به اخذ شش گواهی ثبت اختراع در زمینه هوشمندسازی و سیستم های کنترل از راه دور از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شدیم.

میلاد لارستان:  دلیل شما برای رو آوردن به عرصه فنآوری چیست؟

از آنجا که من در سال ۸۹ در شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در شیراز مشغول به فعالیت بودم و در آن شرکت بر روی بردهای الکترونیکی کار می کردم، پس از مدتی با سیستم های دزدگیر روبرو شدم که کلا از کشورهای اروپایی و چین وارد کشور می شد.

پس از آن این جرقه به ذهنم آمد که خودمان تولید این دستگاه ها را با توجه به دانش بالای مهندسین داخلی شروع بزنیم.

میلاد لارستان:  شرکت شما توانسته برای چند نفر کارآفرینی داشته باشد؟

هم اکنون ۷ نفر متخصص تمام وقت و ۴ نفر متخصص پاره وقت در شرکت مشغول به فعلیت هستند.

میلاد لارستان:  هدف شما از ایجاد چنین فعالیتی در لارستان چه بوده است؟

لارستان دارای پتانسیل انسانی و جغرافیایی بسیار بالایی است و بازار خوبی هم دارد.

بر همین اساس ما سعی داریم طی یک برنامه ده ساله لارستان را به کمک مسئولین و با ایجاد کارخانه تولید تمامی قطعات مصرفی و همچنین ایجاد چند کارگاه کوچک به قطب الکترنیک جنوب کشور تبدیل کنیم.

میلاد لارستان:  تاثیر چنین فنآوری نوینی در صنعت ساختمان سازی چگونه است؟

در این سیستم از کنترل کننده های الکترونیکی بسیار پیشرفته جهت کنترل روشنایی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، تعدیل کننده هوا، حفاظت کامل و تامین امنیت بالای محیط، وسایل سرگرمی و دیگر امکانات تفریحی استفاده شده است.

این کنترل کننده ها توسط یک شبکه ی ویژه بیسیم به هم و به حسگرهای محیطی و نیز پردازنده مرکزی متصل شده اند.

علاوه بر آن باعث کاهش مصرف انرژی تا ۳۵ درصد در اتوماسیون های خانگی از راه دور می شود.

میلاد لارستان:  استقبال هم همشهریان از محصولات شما چگونه بوده است؟

هدف اصلی ما در درجه اول رضایت مصرف کننده و در درجه دوم عرضه محصولاتی با کیفیت تر از برندهای اروپایی بوده است. در کل در سطح منطقه لارستان افرادی که با این سیستم آشنایی دارند استقبال خوبی کرده اند.

اما باز هم نیاز به شناساندن بیشتر این سیستم وجود دارد. بعنوان مثال شهردار منطقه۱تهران منازل حوزه خود را مجاب به نصب سیستم هوشمند کرده است. امیدواریم در شهر خودمان هم این اتفاق بیافتد.

میلاد لارستان:  آیا محصولات شما صادرات هم داشته است؟

به خارج کشور خیر اما از شهرهای دیگر کشور مانند تهران، یزد، شهرکرد، خرم آباد، ابرکوه سفارش داشته ایم و از محصولاتمان استفاده می کنند.

میلاد لارستان:   دلیل شما برای ورود به پارک علم و فنآوری چه بوده است؟

شرکت ما در سال ۹۳ پذیرش پارک علم و فنآوری فارس شد و پس از همت و پشتکار مهندس قناعت پور و با ایجاد مرکز رشد لار، بدون هیچ درنگی تصمیم گرفتیم در جهت رشد این مرکز در لار به مرکز رشد لارستان وارد شویم و شرکت را زیر مجموعه مرکز رشد لار ثبت کنیم.

میلاد لارستان:  پیشنهاد شما برای دانش آموختگان چیست؟

همیشه و در همه حال آن ایده کاری که در ذهنتان میگذرد را سریعا به مرحله اجرا بگذارید و از هیچ چیزی نترسید و هیچ گاه از هیچ سدی که جلو شما قرار می گیرد سرد نشوید و با فکرتان با این سدها بجنگید.

میلاد لارستان:  انتظارات شما از مسئولین بیان نمایید؟

از مسئولین خواهش میکنم که به مرکز رشد و فنآوری و شرکتهای زیرمجموعه که در جهت پیشرفت و خوداکتفایی شهرستان پیشقدم شده اند بیشتر رسیدگی کنند و نیازهایشان را که بسیار ناچیز است فراهم نمایند.

میلاد لارستان:   کلام پایانی؟

از شما و همکارانتان ممنونم و از همشهریان عزیز می خواهم جهت آشنایی بیشتر با سیستم های هوشمند از طریق کانال تلگرام @AVAAYEJONOUB

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین