سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

صحبت های قابل تأمل دکتر فرامرزی از تخلفات برخی پزشکان لارستانی

 میلاد لارستان: رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان؛  ما عزم خود را جزم کرده ایم تا نسبت به گذشته برخورد قاطع تری با پزشکان  متخلف داشته باشیم/ از پزشکان و متخصصین…

 میلاد لارستان: رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان؛  ما عزم خود را جزم کرده ایم تا نسبت به گذشته برخورد قاطع تری با پزشکان  متخلف داشته باشیم/ از پزشکان و متخصصین حاضر در منطقه لارستان تقاضا می کنم، موازین قانونی را رعایت کنند.

 دکتر حسین فرامرزی، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در حاشیه گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با موضوع نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در لارستان؛ با ابراز تأسف و انتقاد از عدم همکاری و عدم رعایت موازین قانونی از سوی پزشکان شاغل در لارستان، عنوان کرد: ما هیچ گاه قائل به این کار نیستیم که همکاران محترم، کاری فراتر از قانون انجام دهند، بلکه خواستار آن هستیم که قانون مدار باشند و زمانی که بعنوان متخصص دانشکده یا استخدامی دولت در حال ارائه خدمت هستند، حداقل ساعات اداری را که بابت آن از دولت حقوق و مزایا دریافت می کنند، رعایت نمایند.

وی از پزشکان فعال در این شهرستان خواست؛ در ساعات اداری در بیمارستان حضور داشته باشند و از طبابت در مطب های خصوصی خود خودداری کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از پزشکان تقاضا کرد: پزشکان، در قراردادی که با دولت برای فعالیت هفته ای ۴۴ ساعت کار در مراکز دولتی و بیمارستان ها، امضاء کرده اند، پایبند باشند تا بدین ترتیب مردم بتوانند برای دریافت خدمات سرپایی و درمانگاهی خود به بیمارستان ها مراجعه کنند و به رضایت بهتری دست یابند.

وی با بیان اینکه، با حضور پزشکان و بیماران آنها در بیمارستان، بیمارستان رونق خواهد گرفت و مردم نیز، از پرداخت هزینه های مازاد رهایی خواهند یافت.

دکتر فرامرزی با ابراز تأسف از مسامحه کاری و توجه بیش از حد به روابط دوستانه و خویشاوندانگاری در پیکره مردم لارستان، گفت: این خصوصیت مردم لارستان، باعث شده که مردم این منطقه در بیان مشکلات و کاستی ها، محافظه کار باشند و در برخورد قاطع با متخلفین، کمتر اقدام عملی صورت می گیرد.

وی با تأکید بر لزوم قدردانی از افراد خدمتگذار، بیان داشت:  می بایست با افراد قانون گریز،  بطور قاطع برخورد نمود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه کرد: ما درصددیم تا در مرحله نخست، با احترام و ادب و همچنین پرداخت به موقع تر مطالبات، حس نوع دوستی، ایثار و ازخودگذشتگی را در پزشکان متخلف ارتقاء دهیم و به مرور زمان آنها را به اشتباه خود واقف کنیم.

وی با ابراز تأسف نسبت به پزشکانی که برای انجام کار خود معیار مالی را در نظر گرفته اند، تصریح کرد: ما انتظار داریم تا این پزشکان عزیز، معیار خود را برای ارائه خدمات، از معیار مالی صرف نظر كنند و به قوانین پایبند باشند.

دکتر فرامرزی ادامه داد: ما عزم خود را جزم کرده ایم تا نسبت به گذشته برخورد قاطع تری با افراد متخلف داشته باشیم و انتظار می رود تا مردم و بیماران در صورت مشاهده تخلف، مستقیماً به رئيس دانشكده (دكتر فرامرزي) مراجعه نمايند تا بدین ترتیب با همراهی و همدلی مسئولین لارستان با متخصصین متخلف برخورد شود.

وی با تأکید بر برخورد با پزشکانی که حاضر به بستن قرارداد در اجرای مناسب طرح تحول سلامت نیستند، خاطر نشان کرد: اگر پزشکی که حق مقیمی دریافت می کند ولی مقیم در بیمارستان نیست و یا پزشکی که در یک روز معین آماده باش (on call) می باشد و وظیفه ویزیت بیمار را دارد و از انجام این کار خودداری کند، باید برخورد شود ولی متأسفانه به خاطر فرهنگ های اشتباه، عیب ها و مشکلات از سوی مردم مطرح نمی شود كه امیدواریم این کار به تدریج و با سعه صدر انجام پذیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از پزشکان و متخصصین حاضر در منطقه لارستان، تقاضا کرد: نسبت به رعایت موازین قانونی، رعایت اوقات آماده باش (on call)، ویزیت به موقع، حضور در بیمارستان ها و همکاری در اجرای طرح مقیم پیش بینی شده در طرح تحول نظام سلامت، عدم مراجعه به مطب های خصوصی در ساعات اداری و تقاضا برای حضور بیشتر در درمانگاه بیمارستان و غیره همکاری داشته باشند.

وي اضافه کرد: هنگامی که یک متخصص در ساعات کاری صبح، در بیمارستان حضور یابد، می تواند علاوه بر کار درمانی خود، کلاسها و کارگاههای آموزشی جهت پرسنل بیمارستان برگزار کند و سطح آگاهی های آنان را بالا ببرد و با انجام این کار، آموزشی بودن بیمارستان لارستان در صحنه عملی نیز نمود پیدا مي‌کند.

وی تآکید کرد: بیمارستانی می تواند، خدماتی با سطح بالا ارائه کند که، پرسنل آن از درک علمی بالایی برخوردار باشند و این میسر نیست، مگر با ایجاد کنفرانس های آموزشی از طرف متخصصین.
 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین