چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مشکل سوخت کارخانه سیمان لارستان باید مشارکتی حل شود

 میلاد لارستان: رئیس اداره گاز لارستان در تشریح اقدامات صورت گرفته درخصوص رفع مشکل سوخت کارخانه سیمان لارستان، گفت: براساس توافقات انجام شده، این مهم می بایست به شکل مشارکتی…

 کارخانه سیمانمیلاد لارستان: رئیس اداره گاز لارستان در تشریح اقدامات صورت گرفته درخصوص رفع مشکل سوخت کارخانه سیمان لارستان، گفت: براساس توافقات انجام شده، این مهم می بایست به شکل مشارکتی حل و فصل گردد.

محمدحسین اعتمادپور در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان، با بیان اینکه، با توجه به شبکه گذاری های در حال انجام، بیش از ۹۰ درصد نقاط مختلف شهر لار گازرسانی شده است، اظهار کرد: درصددیم تا بتوانیم تا فصل زمستان امسال مردم شهر لار را از نعمت گاز بهره مند کنیم.
وی افزود: ۵ درصد باقی مانده گازکشی نشده در شهر لار، مربوط می شود به شهرک بوستان که به دلیل عدم آماده نبودن مسیر، در تلاش هستیم با همکاری شورای شهر و هیئت امناء شهرک، بتوانیم تا دی ماه سال جاری، این قسمت از شهر هم گازرسانی شود.

رئیس اداره گاز لارستان درخصوص وضعیت گازرسانی به بخش های تابعه این شهرستان، تصریح کرد: گازرسانی به بخش اوز به اتمام رسیده و مشاوره فنی درحال بررسی و مطالعه مسیر خط انتقال گاز به بخش بیرم می باشد و امید می رود از ابتدای سال ۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شود و در مورد بخشهای جویم و بنارویه با در نظر گرفتن هزینه بالای این کار برای بخشهای فوق، مکاتباتی با تهران انجام شده و منتظر اعلام نتیجه از سوی مرکز هستیم و شهرهای خور و لطیفی نیز در آینده نزدیک ۱۰۰ درصد گازدار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه، لارستان دارای روستاهای زیاد و از طرفی فاصله آنها تا خط انتقال طولانی است، خاطر نشان کرد: از میان روستاهای لارستان، روستای بائن ۹۵ درصد گازرسانی شده و روستای براک هم در صورت تأمین بودجه مورد نیاز، کار اجرایی آغاز خواهد شد و روستاهای فیشور و محلچه نیز کلنگ زنی صورت گرفته است.

اعتمادپور درباره راه حل این اداره در رفع مشکل سوخت کارخانه سیمان لارستان، عنوان کرد: براساس مصوبه سفر معاون استاندار سابق به لارستان، مقرر شد؛ ۵۰ درصد از هزینه اجرای این پروژه توسط اداره گاز، ۴۰ درصد کارخانه سیمان لارستان و ۱۰ درصد شرکت شهرکهای صنعتی، متقبل شوند.

وی اضافه کرد: اداره گاز لارستان، اقدامات لازم درمورد مشاوره، مطالعه و بررسی مسیر انتقال و همچنین کارهای طراحی صورت گرفته و متأسفانه هنوز اقدامی عملی در جهت مشارکت در این طرح بزرگ از سوی کارخانه سیمان لارستان و شرکت شهرکهای صنعتی صورت نپذیرفته است.

رئیس اداره گاز لارستان با اشاره به اینکه در لارستان ۴ جایگاه “CNG” وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد ۲ پمپ در شهر لار فعال هستند و یک مورد آماده بهره برداری است و ۱ مورد دیگر در بخش اوز فعالیت می کند.

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین