یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

امام جمعه موقت لار نسبت به کاهش جمعیت دانش آموزان هشدار داد

میلاد لارستان: امام جمعه موقت لار با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به کاهش شدید جمعیت دانش آموزان در کشور، گفت: در سال جدید تحصیلی ۱۲ میلیون و نیم دانش…

میلاد لارستان: امام جمعه موقت لار با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به کاهش شدید جمعیت دانش آموزان در کشور، گفت: در سال جدید تحصیلی ۱۲ میلیون و نیم دانش آموز در مدارس تحصیلات خود را آغاز می کنند، در حالی که در سال ۷۸ جمعیتی بیش از ۱۸ میلیون دانش آموز جهت تحصیل روانه مدارس می شدند.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، حجه الاسلام و المسلمین محمد رمضانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر لار با بیان اینکه، اصل و بالاترین اعمال در دنیا، در پیش گرفتن تقوای الهی است، اظهار کرد: کسی که حکیمانه زندگی می کند، محال است که تقوای خداوند تبارک و تعالی را پیشه نکند.

وی با ذکر حدیثی از امیرمومنان(ع)، افزود: «آنان که اهل تقوایند، اهل پرهیز از خطا و گناه هستند»

امام جمعه موقت لار با اشاره به اینکه، انسان های متقی، به دنبال علم هستند، تصریح کرد: یک فرد مومن می کوشد از شک، تردید و جهالت نباشد و آدم مومن جهت کسب علم حریص است.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، مهمترین اثر علم را در جامعه امروز، دستیابی به تکنولوژی و فناوری دانست و خاطر نشان کرد: تکنولوژی جز از طریق تحقیق و تدریس حاصل نمی گردد و آنچه ثمره تکنولوژی است، بدست آوردن قدرت می باشد.

حجه الاسلام رمضانی، با بیان اینکه اقتدار و عزت، از راه تسلط و تمرکز بر علوم گوناگون حاصل می شود، اضافه کرد: غربی هایی که خود را نسبت به مردم سایر جوامع برتر می دانند، بخاطر علمی است که در اختیار دارند.

وی تأکید کرد: جامعه دینی اگر می خواهد مقتدر باشد و خود را از زیر ظلم رهایی بخشد، می بایست به دنبال فناوری و دانش باشد.

امام جمعه موقت لار با اصل و پایه دانستن علم در همه امورات، گفت: دستیابی به اقتدار سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، در گرو پیشرفت علمی است.

وی با یادآوری این نکته که، مدرسه و دانشگاه در رشد و ترقی یک جامعه دارای جایگاه شاخص و ویژه می باشد، اذعان کرد: اقتدار یک کشور در نتیجه عملکرد خوب و مثبت آموزش و پرورش و آموزش عالی است.

این استاد حوزه و دانشگاه، با مهم خواندن خدمات مراکز علمی و آموزشی، ادامه داد: بزرگترین خدمت و تأثیر در حرکت روبه جلوی یک کشور، توسط آموزش و پرورش و دانشگاهها هدایت می شود.

امام جمعه موقت لار با ابراز نگرانی از کاهش شدید جمعیت دانش آموزان در کشور، خاطر نشان کرد: در سال جدید تحصیلی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مدارس تحصیلات خود را آغاز می کنند، در حالی که در سال ۷۸ جمیتی بیش از ۱۸ میلیون دانش آموز جهت تحصیل روانه مدارس می شدند.

وی با اشاره به اینکه، برای انسان سازی باید ۱۰۰ سال برنامه ریزی و تلاش نمود، تصریح کرد: انسان سازی کاری بسیار پیچیده و سخت است و به همین سبب، به فرموده امام محمدباقر(ع)؛ «تمام جنبندگان کره خاکی، برای معلم خوبی ها دعا می کنند».

حجه الاسلام رمضانی با خطیر دانستن نقش آموزش و پرورش در ساخت انسانها، یادآور شد: یک بخش این ارگان، انتقال دانش و اطلاعات است و بخش دیگر آن، که از بخش اول بسیار مهمتر می باشد، پرورش و تربیت است.

وی آداب، رفتار و حرکات شهدای هشت سال دفاع مقدس را، یک کلاس آموزشی و تربیتی نام برد: شهداء با خون و عمل خود آینده کشور را تضمین کردند.

امام جمعه موقت لار به معلمان توصیه کرد: برای اثربخش بودن کار خود، استقلال طلبی، استکبار ستیزی، دفاع از شرف و ناموس ملت ها، دلسوزی برای اسلام و مسلمین را برای دانش آموزان بگونه ای انتقال دهند که آنان به میل و اراده پذیرای موارد فوق باشند.

وی در مورد ویژگی های مهم یک مدیر و مدرسه، بیان کرد: مدرسه و مدیری تأثیرگذار است که، اعتماد به نفس و خودباوری را در دانش آموزان تحریک، تشویق و نهادینه کنند.

این کارشناس دینی، تأکید کرد: یک مدرسه موفق باید احساس حقارت،  خودکم بینی و بی کفایتی را از دانش آموزان دور کند و آنان را به جدیت فراوان در کارها سوق دهند.

حجه الاسلام رمضانی از دبیران شاغل در مدارس دخترانه تقاضا کرد: هنر یک مادر خوب بودن را در کنار شهروندی و کارمند خوب به دختران آموزش دهند.

وی با هشدار نسبت به اینکه، هیچ چیز نمی تواند جای دامن پُرمِهر مادر را جبران نماید، اضافه کرد: ضربان قلب مادر، آرام بخش کودک است و یک فرزند سالم و صالح در دامان مادران خوب پرورش می یابد.

امام جمعه موقت لار با اشاره به انجام سرشماری ملی کشاورزی از تاریخ ۵ مهر تا ۱۸ آبان ماه، از مردم خواست: در انجام هرچه بهتر این کار، با مأمورین فعال در این طرح همکاری کنند و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهند.

وی تأکید کرد: طرح ریزی یک برنامه مدون و بی نقص، بدون داشتن آمار و اطلاعات ممکن نیست و تصمیم درست نیازمند تشخیص درست که آنهم مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیق است.

حجه الاسلام رمضانی ولایت فقیه را بزرگترین نعمت خدا بر جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: نعمت ولایت فقیه بی بدلیل است و آنچه باعث شکست بیداری اسلامی در کشورهای منطقه شد، عدم بهره مندی از یک رهبر مدبر بود.

خبرنگار: حسن فراست

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین